به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی متا از سرویس اشتراکی جدیدی برای کابران هدست واقعیت افزوده خود رونمایی کرده است.

از این پس کاربران هدست Quest می‌توانند با خریداری اشتراک ماهانه Meta Quest+ به قیمت 7.99 دلار یا اشتراک سالانه 59.99 دلار از خدمات ویژه آن استفاده کنند.

اولین اشاره به رونمایی از این سرویس اشتراکی در ماه مارچ توسط یکی از کاربران تیزبین توییتر کشف شده بود. این کاربر در توضیحات مربوط به بازی‌های مخصوص این هدست در اپلیکیشن Meta Quest اشاراتی به این سرویس اشتراکی یافته بود.

در اوایل ماه جاری میلادی نیز یکی دیگر از کاربران توییتر نام این سرویس اشتراکی و قیمت آن را در اپلیکیشن Meta Quest پیدا کرده بود.

مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ در روز دوشنبه رسماً خبر عرضه سرویس اشتراکی Meta Quest+ را به کاربران تایید کرد. او در بیانیه خود به این نکته اشاره کرد که این اشتراک فعلاً در دسترس کاربران هدست Quest 2 و هدست Quest Pro می‌باشد.
همچنین پس از عرضه هدست Quest 3 در پاییز امسال، پشتیبانی از این سرویس اشتراکی نیز به امکانات آن افزوده خواهد شد.

متا

امکانات اختصاصی اشتراک هدست متا

کاربران هدست Quest با خریداری سرویس اشتراکی Meta Quest+ به محتواها و بازی‌های اختصاصی مانند بازی ماجراجویی FPS Pistol Whip، بازی آرکید Pixel Ripped 1995 و همچنین در ماه آگوست نیز به بازی‌های Walkabout Mini Golf و Mothergunship: Forge دسترسی خواهند داشت.

این عناوین و بازی‌ها تا زمانی که کاربران مشترک سرویس Meta Quest+ باشند، در دسترس آنها خواهد بود.

کمپانی متا ارائه‌دهنده یکی از بهترین تجربیات و محصولات مربوط به حوزه بازی‌های واقعیت افزوده است و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود که سرویس اشتراکی Meta Quest+ با استقبال گسترده کاربران روبه‌رو شود. زاکربرگ به حدی به دستاوردهای خود در این حوزه مطمئن است که اخیراً انتقادات تند و تیزی به هدست Vision Pro کمپانی اپل کرده بود و از قیمت گرفته تا کاربرد و مغایرت هدف و دیدگاه اپل با متا، این هدست را شدیداً زیر سؤال برده بود.

زاکربرگ اعتقاد دارد که این هدست جنجالی “هیچ نوع کارکرد جادویی ندارد که متا از قبل برای آن چاره‌ای نیندیشیده باشد”. همچنین او با کنایه گفت که قیمت نجومی این هدست “هفت‌برابر هدست Quest ۳” ساخته متا است.

همچنین سرویس اشتراکی Meta Quest+ یکی از مهمترین نکات تمایز کمپانی متا از برند پلی‌استیشن خواهد بود. زیرا برند پلی‌استیشن برخلاف متا در اشتراک PlayStation Plus بازی‌های واقعیت افزوده به کاربران خود ارائه نمی‌دهد.

کمپانی متا در بیانیه رسمی خود به این نکته اشاره کرد که قصد دارد با ارائه این سرویس اشتراکی، یک تجربه کاربری منتخب و برگزیده را با قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه به کاربران خود پیشنهاد دهد.

همچنین متا یک پیشنهاد استثنایی برای کاربران دارد: افرادی که از این تاریخ تا تاریخ 31 جولای سرویس اشتراکی Meta Quest+ را تهیه کنند، در ماه اول تنها 1 دلار برای آن پرداخت خواهند کرد.

متا اخیراً اعلام کرده بود که بازی‌های واقعیت مجازی پروژه‌های معروفی به هدست Quest افزوده خواهند شد؛ بازی‌های مانند Stranger Things VR، Assassin’s Creed و Ghostbusters: Rise of the Ghost Lord.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array