به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، آنتونی اسکاراموچی، بنیانگذار اسکای‌بریج کپیتال (Skybridge Capital)، اخیراً مدعی شده است که احتمالاً قطر به عنوان اولین کشور خاورمیانه، بیت کوین (BTC) را به ذخایر خود اضافه کرده است. این ادعا درحالی مطرح می‌شود که قیمت بیت کوین روز یکشنبه، سوم مارس (13 اسفند)، در بحبوحه افزایش فشار خرید در بازار ارزهای دیجیتال، بار دیگر از مرز 64000 دلار گذشت.

قطر و بیت کوین، نتیجه چه خواهد شد؟

اولین اخبار مربوط به بررسی‌های قطر در مورد سرمایه‌گذاری بیت کوین به سپتامبر 2023 برمی‌گردد، یعنی زمانی که امیر قطر، تمیم بن حمد، برای اولین بار وارد السالوادور شد تا در گفتگوهای مربوط به پذیرش بیت کوین و سایر چشم‌اندازهای سرمایه‌گذاری شرکت کند. با این حال، تا کنون هیچ تایید رسمی در مورد سرمایه‌گذاری در بیت کوین توسط دولت این کشور منتشر نشده است.

بیت کوین در قطر

مکس کیسر ، ماکسیمالیست بیت کوین، که از نزدیکان نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور نیز هست، مدتی است که در این‌باره صحبت کرده است. این خبر وقتی بیشتر پخش شد که جت خصوصی امیر قطر، در جریان کنفرانس بیت کوین آتلانتیس در مادیرا دیده شد. این اتفاق بلافاصله پس از سخنرانی مایکل سیلور، مدیر عامل مایکرواستراتژی در این کنفرانس، رخ داد.

با این شرایط، سوالی که احتمالاً همه می‌پرسند این است که وقتی کشورهای ثروتمند خاورمیانه مانند عربستان سعودی و قطر با پول نفت خود شروع به انباشت بیت کوین (BTC) کنند، چه اتفاقی برای قیمت این دارایی دیجیتال خواهد افتاد. آیا این اقدام می‌تواند آغازگر هجوم دوباره سرمایه‌های هنگفت به سمت این کلاس دارایی باشد؟

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array