به گزارش ایران دکونومی، اسپیدتست که هر ماه گزارشی از سرعت اینترنت ثابت و همراه کشورهای مختلف دنیا ارائه می‌دهد، در جدیدترین گزارش خود در سپتامبر ۲۰۲۳ سرعت اینترنت ثابت و رتبه اینترنت ثابت و همراه ایران را در روندی رو به کاهش ارزیابی کرده است.

بر اساس این گزارش، میانگین سرعت اینترنت ثابت و همراه در دنیا نسبت به ماه آگوست افزایش یافته است. میانگین سرعت اینترنت همراه در جهان از ۴۳.۱۹ مگابیت بر ثانیه، به ۴۷.۸۲ مگابیت بر ثانیه رسیده و میانگین سرعت اینترنت ثابت هم از ۸۲.۷۶ مگابیت بر ثانیه، به ۸۵.۳۱ مگابیت بر ثانیه افزایش داشته است.

اسپیدتست سرعت اینترنت ایران

سرعت اینترنت ثابت و همراه در ایران

بر طبق اطلاعات اسپیدتست، در آگوست امسال سرعت اینترنت ثابت با کاهش و اینترنت همراه در ایران با افزایش مواجه شده است، در حالیکه رتبه ایران چه در اینترنت ثابت و چه همراه کاهش داشته است.

سرعت اینترنت همراه از ۳۱.۳۳ مگابیت گزارش قبلی، به ۳۱.۶۷ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته، اما رتبه ایران سه پله کاهش داشته است و حالا در رتبه ۷۵م در جهان قرار دارد.

اسپیدتست سرعت اینترنت ایران

سرعت اینترنت ثابت ایران بر خلاف اینترنت همراه کاهش یافته است و از ۱۱.۹۲ مگابیت بر ثانیه به ۱۱.۶۶ مگابیت بر ثانیه رسیده است. همین افول باعث افت یک پله‌ای رتبه ایران شده است و کشور را در رتبه ۱۵۳م فهرست سریع‌ترین اینترنت ثابت قرار داده است.

در جهان نیز، هنگ‌کنگ به جایگاه سنگاپور دست یافته و سریع‌ترین اینترنت ثابت دنیا را در اختیار شهروندانش می‌گذارد. میانگین سرعت اینترنت ثابت این کشور ۲۶۵.۱۷ مگابیت بر ثانیه است. سنگاپور با سرعت ۲۵۹.۱۱ مگابیت بر ثانیه و شیلی با سرعت ۲۴۶.۳۹ مگابیت بر ثانیه نیز در جایگاه دوم و سوم جهان قرار گرفتند.

اما در اینترنت همراه، امارات با میانگین سرعت ۲۱۱.۵۸ مگابیت بر ثانیه اولین جایگاه سرعت اینترنت جهان را به خود اختصاص داده است. همچنین قطر و شیلی نیز به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص می‌دهند.

اسپیدتست سرعت اینترنت ایران
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array