به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اسنپ چت گفته است به زودی با بهره‌گیری از مدل‌های هوش مصنوعی امکان تغییر پس‌زمینه و لباس را در این برنامه فراهم می‌کند. نسخه اولیه مدل مورد بحث، قادر است با کمک فناوری واقعیت افزوده (AR) تجربه‌هایی زنده و پویا برای کاربران فراهم کند. این شرکت از ابزارهای هوش مصنوعی مولد برای سازندگان AR نیز رونمایی کرده است.

بابی مورفی، یکی از بنیان‌گذاران و مدیر ارشد فناوری اسنپ چت گفته است که این مدل به اندازه‌ای کوچک است که می‌تواند روی یک گوشی هوشمند اجرا شود و به اندازه‌ای سریع است که می‌تواند فریم‌ها را به صورت بلادرنگ و با هدایت یک پیام متنی، دوباره رندر کند.

تحولاتی که هوش مصنوعی در اسنپ چت ایجاد می‌کند

در تصویر زیر می‌بینیم که این برنامه چگونه به لطف فناوری جدید، دستورات متنی هر تصویر را به سرعت روی پس زمینه و لباس کاربر اعمال می‌کند. کاربران اسنپ چت در ماه‌های آینده لنزهایی دریافت خواهند کرد که از این مدل جدید استفاده می‌کنند. این پلتفرم قصد دارد تا پایان سال جاری این قابلیت را دراختیار تولیدکنندگان محتوا نیز قرار دهد تا بتوانند لنزهایی را با این مدل بسازند.

لنز جدید اسنپ چت

به گفته مورفی، اسنپ چت به زودی مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی جدید را معرفی خواهد کرد که در ساخت جلوه‌‌های واقعیت افزوده (AR) به کاربران کمک خواهند کرد. وی افزود، Lens Studio 5.0 تازه‌ترین نسخه این ویژگی است که افکت‌های جدیدی را برای چهره‌ معرفی می‌کند و ابزارهایی نیز برای ساخت لنزهای سفارشی جدید با استفاده از دستور متنی یا آپلود عکس ارائه می‌نماید.

سازندگان واقعیت افزوده می‌توانند با ایجاد جلوه‌های چهره بسیار واقعی با کمک ویژگی  Immersive ML، لنزهای سلفی ایجاد کنند. این ویژگی می‌تواند تغییراتی سریع و لحظه‌ای در صورت، بدن و محیط اطراف کاربر در زمان واقعی اعمال کند. سایر ابزارهای هوش مصنوعی که قرار است به Lens Studio اضافه شوند، به سازندگان لنز اجازه می‌دهند اجسام سه‌بعدی را بر مبنای دستورات متنی یا آپلود عکس ایجاد کرده، در عرض چند دقیقه ماسک و بافت جدیدی برای صورت بسازند و حتی شخصیت‌های سه‌بعدی ایجاد نمایند که قادر هستند حالات چهره‌ کاربر را تقلید کنند.

علاوه بر این، سازندگان واقعیت افزوده می‌توانند با استفاده از فناوری Face Mesh این شرکت، شخصیت‌هایی مانند بیگانگان یا جادوگران را با یک پیام متنی ساده یا آپلود یک تصویر تولید کنند. آخرین نسخه Lens Studio از یک دستیار هوش مصنوعی نیز برخوردار است که می‌تواند به سوالاتی پاسخ دهد که ممکن است برای سازندگان واقعیت افزوده پیش آید.

اسنپ‌چت طی یک سال گذشته ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی متعددی مثل ارسال اسنپ‌های تولیدشده با هوش مصنوعی به دوستان را به اپلیکیشن محبوب خود اضافه کرده است. معرفی یک چت‌بات هوش مصنوعی مبتنی‌بر ChatGPT نیز یکی دیگر از گام‌های مهمی است که این پلتفرم در جهت بهره‌مندی از فناوری هوش مصنوعی برداشته است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array