مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل، اعلام کرد که سال گذشته ۷۲ هزار خودروی فرسوده حمل و نقل عمومی از جمله ۸۰۰۰ دستگاه تاکسی اسقاط شدند. وی همچنین افزود که در سال جاری ۱۶۸ هزار خودروی غیرتاکسی تاکنون اسقاط شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سالاریه در اولین مجمع عمومی اتحادیه سازمان‌های مدیریت حمل و نقل شهرداری‌های کشور بیان کرد که این ستاد به تازگی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده و تمرکز بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی‌ها دارد. وی با اشاره به شروع مجدد طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سال ۱۴۰۲، اعلام کرد که سال گذشته ۸۰۹۸ دستگاه تاکسی نوسازی شدند که بیشتر آن‌ها شهری بودند.

سالاریه افزود که این نوسازی‌ها باعث صرفه‌جویی ۶۳ میلیون لیتر سوخت و معادل ۶۲ میلیون دلار صرفه اقتصادی برای کشور شده است. او همچنین به نوسازی ۲۲۰۶ دستگاه حمل و نقل عمومی در سال جاری اشاره کرد و اعلام کرد که این میزان کافی نبوده و نیاز به تلاش بیشتری در این زمینه وجود دارد.

رئیس ستاد نوسازی همچنین به تأخیر خودروسازان در تحویل خودروهای جدید اشاره کرد و از وزارت کشور خواست تا در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام دهد. وی به مشکلات در تخصیص منابع صندوق نوسازی نیز اشاره کرد و خواستار تسریع در این روند شد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array