به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، استیبل کوین ترو یواس‌دی (TrueUSD (TUSD)) که ارتباط مستقیمی با جاستین سان، بنیانگذار ترون دارد، در پی آغاز موج خروج سرمایه‌گذارانی که صدها میلیون دلار از این دارایی را با رقیب اصلی آن تتر (USDT) مبادله می‌کنند، به زیر قیمت 1 دلاری خود سقوط کرد.

در اولین مرحله، حوالی ساعت 11:00 صبح به وقت UTC روز 15 ژانویه (25 دی) ارزش این استیبل کوین به طور قابل توجهی به زیر مبنای دلاری خود سقوط کرد و حدود ساعت 11:15 بعد از ظهر به 0.984 دلار رسید. طبق داده‌های CoinMarketCap، در زمان انتشار این مطلب، TUSD با قیمت 0.9875 دلار معامله می‌شود که 1.3 درصد کمتر از 1 دلار است.

سقوط استیبل کوین TrueUSD
استیبل کوین TrueUSD بعد از نیمه شب روز 15 ژانویه شروع به سقوط کرد. منبع: CoinMarketCap

روند دیپگ شدن TrueUSD در بحبوحه فروش بیش از حد این دارایی در صرافی ارزهای دیجیتال بایننس رخ داد. تا زمان نگارش این خبر، معامله‌گران بیش از 339.2 میلیون دلار TUSD را در بازه 24 ساعته در بایننس به فروش رسانده‌اند، در حالی که فقط 296.8 میلیون دلار سفارش خرید برای این دارایی ثبت شده است؛ این وضعیت، مجموع جریان خالص خروجی سرمایه 42.3 میلیون دلاری را نشان می‌دهد.

جریان خالص خروجی TUSD
جریان خالص خروجی TUSD در بایننس در حال حاضر 42.3 میلیون دلار است. منبع: Binance

دلایل پشت پرده دیپگ شدن TUSD

روز 10 ژانویه (20 دی)، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه TrueUSD در ارسال گواهی‌های لحظه‌ای ذخایر خود با مشکلاتی مواجه است، که نشان می‌دهد ممکن است TUSD یک استیبل کوین کم وثیقه بوده باشد. به علاوه، بر اساس گزارش روز 10 ژانویه پروتوس (Protos)، این سیستم چندین خطا را در API خود تجربه کرده و نتوانسته است ارزش یک دلار آمریکا را برای دارایی‌های وثیقه‌ای خود ارائه دهد.

یکی از کاربران کریپتو در ایکس با اشاره به این واقعیت که TUSD هفته‌ها در پولونیکس (Poloniex) حدوداً 8 درصد کمتر از ارزش واقعی و با قیمت 0.92 دلار معامله شده است، در حالی که قیمت آن در بایننس در حدود 0.99 دلار ثابت بود، به این نتیجه رسید که “توضیح واضح” این وضعیت آن است که کاربران هنوز نمی‌توانند TUSD را در پولونیکس برداشت یا واریز کنند و این امر، تجارت آربیتراژ را غیرممکن می‌کند.

به گزارش کوین تلگراف، با توجه به پیام‌های ارسال شده در گروه تلگرام پولونیکس، کاربران همچنان قادر به برداشت TUSD از این صرافی نیستند. چندین کاربر دیگر نیز حدس می‌زنند که این فروش بیش از حد ممکن است مربوط به فهرست نشدن TUSD به عنوان یکی از دارایی‌های لانچ پول مانتا (MANTA) در بایننس باشد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array