به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی ارزهای دیجیتال بایننس پس از افزایش بیش از 200 درصدی ارزش استیبل کوین یورو (AEUR) بعد از لیست شدن این توکن، با اقدامی ناگهانی اعلام کرد بعد از بازپرداخت به کاربران، این توکن را از فهرست دارایی‌های خود حذف می‌کند.

بر اساس اعلامیه روز 6 دسامبر (15 آذر) این صرافی، بایننس خسارت کاربرانی که این استیبل کوین را با قیمت تورمی خریداری کرده‌اند و پس از توقف معاملات در اوایل همان روز نتوانسته‌اند آن را بفروشند، را جبران می‌کند. طبق این اطلاعیه، این دسته از کاربران بخشی از اختلاف قیمت این دارایی با قیمت اصلی یک واحد از این استیبل کوین معادل 1.08 تتر (USDT) را دریافت خواهند کرد. این صرافی در توضیح این اقدام نوشت:

«پس از اینکه AEUR به صورت آنلاین در این پلتفرم عرضه شد، توجه کاربران را به سمت خود جلب کرد. با این حال، ظاهراً برخی از کاربران هنگام خرید متوجه نشدند که AEUR یک استیبل کوین است. تقاضا در کوتاه مدت افزایش یافت و منجر به انحراف قیمت از پیوند آن با یورو شد.»

این نوسانات زیاد قیمت نیز به‌نوبه‌خود بر قیمت‌ جفت‌های معاملاتی مختلف AEUR از جمله بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و یورو تأثیر گذاشت که در دامنه طرح جبرانی این صرافی قرار می‌گیرد. بایننس گفت: «برای جلوگیری از وارد شدن ضررهای احتمالی به سایر سرمایه‌گذاران، تا اطلاع ثانوی معاملات به حالت تعلیق درآمده و به زودی زمان از سرگیری معاملات جفت ارزهای معاملات اسپات AEUR به طور جداگانه اطلاع‌رسانی خواهد شد. این دارایی در حال حاضر برای معامله در این پلتفرم در دسترس قرار ندارد.

وضعیت استیبل کوین AEUR در بایننس
وضعیت استیبل کوین AEUR در بایننس کمی قبل از تعلیق معاملات

با استیبل کوین AEUR آشنا شوید

استیبل کوین AEUR توسط یک شرکت فین‌تک مستقر در زوگ سوئیس با نام Anchored Coins منتشر می‌شود. این شرکت بخشی از سازمان خودتنظیمی این کشور تحت عنوان Verein zur Qualitätssicherung von Finanzdienstleistungen (VQF) است که توسط سازمان نظارت بر بازارهای مالی سوئیس (FINMA) تایید شده و آن را ملزم به رعایت تعهدات مبارزه با پولشویی می‌کند.

شرکت Anchored Coins ادعا می‌کند که هر واحد AEUR با نسبت یک به یک با ذخایر انحصاری در بانک‌های دارای مجوز FINMA سوئیس پشتیبانی می‌شود. استیبل کوین‌های این شرکت در حال حاضر بر بستر شبکه‌های بلاکچین اتریوم و بایننس اسمارت چین (BNB) ضرب می‌شوند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array