به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، دوج کوین، بلاکچین برگرفته از میم‌ها و خلاقیت، در تازه‌ترین تحولات خود میزبان بازی کلاسیک تیراندازی اول شخص محبوب دهه 1990 یعنی دوم (Doom) خواهد بود. این بازی در ایران با نام رستاخیز شناخته می‌شود.

رستاخیز در بلاکچین دوج کوین

گزارش شده است که یک توسعه‌دهنده بازی با نام مستعار مینی دوج (Mini Doge) با کمک پروتکل اوردینالز دوج کوین موسوم به دوجینالز (Doginals) این بازی را در بستر شبکه بلاکچین دوج کوین ثبت کرده است. به این ترتیب، هر کسی قادر خواهد بود با دسترسی به لینک اینسکریپشن (inscription)، این بازی کلاسیک را روی کامیپوتر شخصی یا تلفن همراه خود بازی کند.

بازی ویدئویی Doom در شبکه بلاکچین دوج کوین
اسکرین شاتی از بازی ویدئویی رستاخیز (Doom) در شبکه بلاکچین دوج کوین؛ منبع: Dogecoin Ordinals

بازی رستاخیز (Doom) اولین بار در سال 1993 منتشر و خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های زمان خود تبدیل شد. به گفته مینی دوج (Mini Doge)، مقارن با جشن سی‌امین سالگرد انتشار بازی رستاخیز (Doom)، نسخه رایگان آن در شبکه دوج کوین ثبت شده است. این بازی بر بستر بلاکچین، شامل 9 سطح کلی است که می‌توان آن‌ها را بدون مشکلات قانونی منتشر کرد.

لازم به ذکر است که پروتکل اوردینالز پس از آغاز به کار موفقیت‌آمیز خود در شبکه بیت کوین، در پی پیشنهاد 500 دلار لایت کوین یک کاربر ناشناس X با نام کاربری ایندیگو ناکاموتو (Indigo Nakamoto) به شبکه بلاکچین لایت کوین (LTC) راه یافت. پس از آن، علاقه‌مندان به دوج کوین، از این روش پیروی کردند و این پروتکل را قادر ساختند تا در این شبکه مستقر شود.

اکنون کاربران می‌توانند تصاویر، ویدئوها و فایل‌های صوتی را در بستر هر دو بلاکچین ثبت کنند. روز 18 می (28 اردیبهشت)، شبکه دوج کوین با ورود پروتکل اوردینالز به رکورد 1.2 میلیون تراکنش 24 ساعته دست یافت.

بازی ویدئویی Doom رستاخیز در بلاکچین دوج کوین

لازم به ذکر است که قبل از اینکه رستاخیز (Doom) روی بلاکچین دوج‌کوین مستقر شود، سایر توسعه‌دهندگان یک شبیه‌ساز بازی کلاسیک را با استفاده از اوردینالز روی بلاکچین بیت کوین ثبت کردند. روز هشتم ژانویه (18 دی)، توسعه‌دهندگان در ردیاب پورتفوی بیت کوین Ordinals Ninjalerts یک شبیه‌ساز برای سیستم سرگرمی Super Nintendo روی یک ساتوشی مستقر کردند.

به گفته تیم توسعه‌دهندگان، ترور اونز (Trevor Owens)، مدیرعامل Ninjalerts، ضمن اشاره به نتایج یک مطالعه مبنی بر اینکه 90٪ از بازی‌های ویدیویی کلاسیک در معرض نابودی و فراموشی هستند، مدعی شد که بیت‌کوین و شبکه‌های بلاکچین مشابه آن، بهترین مکان برای حفظ این نوع بازی‌ها برای نسل‌های آینده هستند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array