به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در بحبوحه ممنوعیت‌های کشورهای مختلف و عدم قطعیت نسبت به وضعیت شرکت هوش مصنوعی OpenAI ، ژاپن اعلام کرد از این شرکت حمایت می‌کند.

هیروکازو ماتسونو (Hirokazu Matsuno)، دبیر ارشد کابینه ژاپن، روز دوشنبه، 10 آوریل (21 فروردین)، اظهار داشت که این کشور قصد دارد فناوری هوش مصنوعی مانند ربات چت گپ OpenAI ChatGPT را در سیستم‌های دولتی در نظر بگیرد، مشروط بر اینکه مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی و امنیت سایبری با دقت مورد توجه قرار بگیرند.

پس از اینکه روز 20 مارس (29 اسفند)، ادعای نقص داده و انتشار عمدی اطلاعات در چت بات جنجال به پا کرد، نهاد حفاظت از داده‌های ایتالیا روز 31 مارس (11 فروردین) به طور موقت چت بات را مسدود کرد و بلافاصله به OpenAI دستور داد تا زمانی که تحقیقات در حال انجام است، پردازش داده‌های مربوط به کاربران ایتالیایی را محدود کند.

اپن ای آی در ژاپن

سام آلتمن (Sam Altman)، مدیر عامل OpenAI، در جریان سفر خود به ژاپن، قبل از دیدار با فومیو کیشیدا (Fumio Kishida) نخست وزیر این کشور، با ماتسونو، سخنگوی ارشد دولت گفتگو کرد. ماتسونو اظهار داشت که اگر نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و امنیت سایبری برطرف گردد، دولت ژاپن با آغوش باز از فناوری OpenAI استقبال خواهد کرد.

آلتمن پس از ملاقات با کیشیدا اظهار داشت که OpenAI مشغول بررسی امکان افتتاح دفتر خود در ژاپن و گسترش خدمات به زبان ژاپنی است.

آلتمن روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی که در توکیو برگزار شد، اشتیاق خود را در مورد مشارکت با استعدادهای برجسته ژاپن و ارائه خدماتی استثنایی برای مردم آن ابراز کرد. او با تعجب گفت: “واقعاً میزان پذیرش این فناوری در ژاپن شگفت انگیز است.”

آلتمن تاکید کرد که با کیشیدا درباره پتانسیل این فناوری و چگونگی حذف هر گونه جنبه منفی آن به بحث و گفتگو پرداخته است. آنها در مورد جوانب احتیاط برای رفع خطرات احتمالی و به حداکثر رساندن مزایای هوش مصنوعی برای ارتقای کیفیت زندگی مردم بحث کردند. وی افزود OpenAI تلاش خواهد کرد تا مهارت مدل‌های خود را به زبان ژاپنی افزایش و تفاوت‌های فرهنگی آن را در نظر بگیرد.

در همین حال، مامورین حفظ حریم خصوصی کانادا در حال بررسی پرونده OpenAI به اتهام جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات شخصی کاربران بدون رضایت آنها هستند. روز 4 آوریل (15 فروردین)، دفتر کمیسر حریم خصوصی کانادا اعلام کرد که این تحقیقات پس از شکایت یک فرد ناشناس آغاز شده است.

فیلیپ دوفرسن (Philippe Dufresne)، رئیس کمیسیون حفظ حریم خصوصی این کشور، تأکید کرد که این سازمان از نزدیک بر فناوری هوش مصنوعی نظارت خواهد داشت تا از حقوق حریم خصوصی مردم کانادا به خوبی محافظت کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array