به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اپراتورهای اتوبوس و تاکسی در جامائیکا مشتاق استفاده از ارز دیجیتال داخلی بانک مرکزی این کشور (CBDC) جام دکس (Jam-Dex) هستند، زیرا مردم محلی به دنبال کارایی عملیاتی و کاهش هزینه‌ها و خطرات امنیتی هستند.

بانک مرکزی جامائیکا در سال 2022 جام دکس را راه‌اندازی کرد که مخفف عبارت جامیکن دیجیتال اکسچنج (Jamaican Digital Exchange) است که با یک رویداد ایردراپ (airdrop) برای تسریع در پذیرش گسترده آن پشتیبانی شد. اخیراً، آلدو آنتونیو (Aldo Antonio)، یکی از بنیانگذاران و سرپرست اجرایی گروه ملی اتحاد حمل و نقل (NTAG)، تلاش‌های خود را برای گسترش پذیرش جام دکس در میان جامعه حمل و نقل بیان کرد.

طبق یک گزارش محلی ازجامائیکا آبزرور (Jamaica Observer)، آنتونیو کنجکاوی کمتری در CBDCها در بین رانندگان اتوبوس و تاکسی مشاهده می‌کند که در درجه اول به دلیل نرخ پایین پذیرش در بین فروشندگان و مصرف‌کنندگان می‌باشد. با این وجود، آنتونیو همچنان خوشبین است:

“من جام دکس را چیزی می‌بینم که به طور قابل توجهی برای بخش حمل و نقل عمومی متحول خواهد شد و باید مورد استقبال قرار گیرد.”

جامائیکا

آنتونیو معتقد است جامائیکا به منظور عملی کردن جام دکس به مشتریان بیشتری نیاز دارد که مایل به استفاده از CBDC باشند. عدم جذب مشتری باعث دلسردی بازرگانان و در نهایت کنار گذاشته شدن کامل ارز دیجیتال خواهد شد.

به گفته آنتونیو، غذا و حمل و نقل دو مورد اصلی هستند که می‌توانند استفاده روزانه از جام دکس را افزایش دهند. او اضافه کرد:

علاوه بر این، پذیرش گسترده CBDC نگرانی‌های رانندگان مربوط به حمل پول نقد را از بین می‌برد. جامائیکا در حال حاضر برای فعال کردن خدمات CBDC در تلفن‌های همراه عموم مردم کار می‌کند. آنتونیو در پایان گفت: «با این اتفاق و آموزش در حال وقوع، آنگاه این بخش می‌تواند تا ژانویه، اگر نه قبل از آن، در موقعیتی قرار بگیرد که بتواند پرداخت‌های نوع جام دکس را بپذیرد».

تخمین زده می‌شود 25،000 تا 30،000 مالک حمل و نقل در جامائیکا زندگی می‌کند، که می‌تواند به گسترش دسترسی جام دکس به فراتر از 10،000 فروشنده موجود با 200،000 نفر که از CBDC از طریق کیف پول دیجیتال لینک (Lynk) استفاده می‌کنند، کمک کند.

در حالی که جامائیکا قصد دارد از رانندگان تاکسی برای تسریع پذیرش CBDC خود سرمایه گذاری کند، خودروساز ژاپنی نیسان تلاش‌های وب 3 خود را افزایش داد.

در سه ماهه اول 2023، نیسان چهار علامت تجاری جدید مرتبط با وب 3 را در ایالات متحده ثبت کرد. علاوه بر این، واحد ژاپنی آن در حال تجربه فروش خودرو در متاورس است. پرونده‌های ثبت شده به دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده، طرح‌های نیسان برای ایجاد لباس‌های مجازی، اتومبیل، سرپوش، کارت‌های معاملاتی، اسباب بازی‌ها، بلیط‌ها و یک بازار توکن غیرقابل تعویض (NFT) برای تجارت و ضرب NFT‌ها را نشان می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array