به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی و براساس جدیدترین آمارهای تحلیلی، هدست Vision Pro موفق شده در سه‌ روز ابتدایی پیش‌فروش خود رکوردشکنی کرده و فروشی بین 160 تا 180 هزار دستگاه داشته باشد.
این آمار تقریباً حدود 40% از 400 هزار دستگاهی که اپل برای فروش در سال 2024 برنامه‌ریزی کرده بود را شامل می‌شود. به باور مینگ‌چی کو، تحلیلگر مشهور کمپانی اپل، با اینکه این آمار بسیار تأثیرگذار است؛ اما همچنان جای تأمل و احتیاط نیز وجود دارد.

Vision Pro

رکوردشکنی پیش‌فروش هدست Vision Pro

براساس پست جدید او در Medium، با اینکه تمام شدن موجودی اولیه و طولانی‌تر شدن زمان ارسال این هدست‌ها به‌علت استقبال گسترده مشتریان در وهله اول اتفاق خوبی به‌نظر می‌رسد؛ اما همچنان جای نگرانی نیز وجود دارد: زمان ارسال این محصولات تا 48 ساعت پس از آغاز پیش‌سفارش‌ها بدون تغییر باقی مانده است.

این اتفاق می‌تواند به این معنی باشد که پس از فروکش کردن هیجان اولیه و ثبت سفارش کاربران علاقه‌مندان و طرفداران سرسخت اپل، ممکن است تقاضا برای خرید هدست Vision Pro شاهد افتی شدید باشد. موفقیت اولیه اپل در به‌فروش رساندن این محصول جدید، لزوماً به این معنا نیست که محبوبیت هدست Vision Pro در ماه‌های پیش‌روی سال 2024 همچنان ادامه‌دار باشد.

مینگ‌چی کو این اتفاق را با زمان پیش‌فروش گوشی‌های هوشمند آیفون مقایسه کرده است. در این مورد خاص، حتی با اینکه آیفون‌ها با استقبال بسیاری از سوی کاربران مواجه می‌شوند؛ اما روند پیش‌فروش و البته ارسال آنها بدون هیچ‌وقفه‌ای و در سریع‌ترین زمان ممکن سپری می‌شود. اما ممکن است پروسه ارسال هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro هفته‌ها زمان‌بر باشد.

مینگ‌چی کو در جدیدترین یادداشت خود پیش‌بینی کرده که کمپانی اپل در این سه روز بین 160 تا 180 هزار هدست Vision Pro را با موفقیت به‌فروش رسانده است. او در گذشته تخمین زده بود که موجودی اولیه این گجت مورد انتظار بسیار محدود (بین 60 تا 80 هزار دستگاه) بوده است؛ ولی در هرصورت ثبت چنین رکوردی بسیار چشمگیر و قابل‌توجه است.

همانطور که در گذشته به آن پرداخته بودیم؛ زمان ارسال هدست Vision Pro به مشتریان اواسط اسفند ماه تخمین زده شده است و پروسه آماده‌سازی و ارسال این گجت بین 5 تا 7 هفته زمان‌بر خواهد بود.

از سوی دیگر، کمپانی‌هایی مانند نتفلیکس تمایلی به ارائه خدمات خود در محیط این هدست نداشته‌اند و عدم وجود اپلیکیشن‌های محبوبی مانند اسپاتیفای، یوتیوب و نتفلیکس (که تجربه کاربری بسیار لذتبخشی را در هدست‌های واقعیت ترکیبی به‌وجود می‌آورند)؛ ممکن است باعث دلسری کاربران شده باشد.
با این اوصاف، هدست Vision Pro با قیمت نجومی 3500 دلاری خود برای کاربران معمولی درنظر گرفته نشده است؛ اما به باور مارک گرمن (تحلیلگر روزنامه Bloomberg)، اپل ممکن است در ادامه نسخه اقتصادی‌تری از این گجت با قیمت حدودی 1500 تا 2500 دلار را برای این جامعه توسعه دهد.

مینگ‌چی کو در پایان یادداشت خود به این نکته اشاره کرده که در نهایت شکستن رکورد فروش 5000 هزار دستگاه هدست Vision Pro توسط کمپانی اپل اصلاً دور از ذهن نیست؛ به‌شرطی که پیش از برگزاری رویداد سالانه WWDC 2024 این هدست به کاربران خارج از ایالات‌متحده آمریکا نیز عرضه شود.

منبع: 9to5Mac

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array