به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به گفته یکی از بنیان‌گذاران پالیگان، محیطی از رقابت سالم بین شرکت‌های توسعه برتر اکوسیستم اتریوم ایجاد می‌شود که ماشین‌های مجازی اتریوم (zkEVMs) با دانش صفر می‌سازند تا شبکه را گسترش دهند.

جوردی بایلینا (Jordi Baylina)، سرپرست فنی پالیگان هرمز (Polygon Hermez zkEVM)، قبل از شروع EthCC در فرانسه با کوین تلگراف صحبت کرد. با همگرایی سازندگان از سراسر اکوسیستم اتریوم در پاریس، ابزارهای مقیاس‌بندی اثبات دانش صفر (ZK-proof) نقطه کانونی اصلی هستند.

zkEVM پالیگان از ZK-proofs برای کاهش هزینه‌های تراکنش و افزایش توان عملیاتی شبکه اتریوم استفاده می‌کند، در حالی که از امنیت و نهایی بودن بلاکچین لایه 1 بهره می‌برد.

اثبات‌های ZK یک ابزار مقیاس‌پذیری مهم برای اکوسیستم اتریوم هستند. این فناوری به پروتکل‌هایی مانند zkEVM پالیگان اجازه می‌دهد تا محاسبات تراکنش‌های خارج از زنجیره را پیش از ارائه یک اثبات منبع برای شبکه اصلی اتریوم بدون افشای هیچ یک از داده‌های مرتبط انجام دهند.

بایلینا ، که در رأس zkEVM پالیگان است، می‌گوید گستردگی توسعه با فناوری ZK برای اکوسیستم گسترده‌تر اتریوم بسیار مفید بوده است:

“داشتن پروژه‌های مختلف به تجربه اضافه می‌کند، و همچنین راهی برای آزمایش رویکردهای مختلف، روش‌های مدیریت کارها یا حل مسائل است.”

بایلینا اضافه کرد که پروژه‌های مختلف از پیشرفت‌های خوب الگوبرداری کرده و برای بهتر شدن تلاش می‌کنند، در حالی که شکست‌ها به عنوان یک یادگیری برای همه پروژه‌های مبتنی بر ZK در فضا عمل می‌کنند.

zkEVM

پالیگان zkEVM در شبکه اصلی فعال است و شبکه در حال نزدیک شدن به 250000 آدرس فعال منحصر به فرد است. آدرس‌های پالیگان zkEVM فعال روزانه آن نیز روند صعودی دارند و هر دو معیار نشان می‌دهند که پذیرش کاربر در حال رشد است.

در همین حال، بایلینا تعداد برنامه‌هایی را که روی پالیگان zkEVM ساخته می‌شوند، به‌عنوان مهم‌ترین معیار برای تیمش مطرح کرد. این مورد به نوبه خود منجر به انبوهی از اطلاعات و بازخورد از توسعه دهندگان می‌شود که تغییرات را در پروتکل شکل می‌دهد:

“شنیدن مشکلاتی که توسعه‌دهندگان دارند، اگر متوجه چیزی شوند که می‌توان آن را بهبود بخشید یا کیفیت ابزارهایی را که برای من دارند، معیارهای واقعی هستند که ما سخت روی آن کار می‌کنیم.”

بایلینا یک مثال کاربردی ارائه کرد که در آن توسعه‌دهندگان مسائل مربوط به مهرهای زمانی را شناسایی کرده بودند که برای عملکرد اوراکل‌های مالی غیرمتمرکز حیاتی بودند. تیم بایلینا در حالی که یک راه حل بلندمدت در حال توسعه بود، راه حلی پیدا کرد. با این وجود، ورودی سازندگان به بهبود پروتکل با پیوستن بیشتر به اکوسیستم کمک می‌کند.

“پروژه‌های مهمی در حال ورود به شبکه هستند و ما تجربه و دانش زیادی در مورد نیاز برنامه های کاربردی مختلف دریافت می‌کنیم.”

zkEVM

ساندیپ نیلوال (Sandeep Nailwal)، یکی از بنیان‌گذاران پالیگان، قبلاً به کوین تلگراف گفته بود که zkEVM پالیگان «جام مقدس مقیاس‌گذاری اتریوم» است و به پروتکل اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به اجرای مجدد محاسبات بلاکچین، مدارک را به شبکه اصلی اتریوم ارسال کند.

پیش‌بینی می‌شود که این فناوری مقیاس‌پذیری اتریوم را به شدت افزایش دهد و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که برنامه‌های غیرمتمرکز بسازند، در حالی که تحت تأثیر عملکرد شبکه بلاکچین پایه قرار ندارند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array