به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طلبکاران ناراضی شرکت ورشکسته وام دهنده ارزهای دیجیتال بلاکفای (BlockFi) در پاسخ به آخرین طرح بازسازی این شرکت، پرونده جدیدی در دادگاه ارائه کرده‌اند.

در 12 می (22 اردیبهشت)، بلاکفای طرح سازماندهی مجدد فصل 11 خود را در پرونده‌ای به دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در ترنتون (Trenton)، نیوجرسی ارائه کرد. این شرکت گفت که فروش بلاکفای ممکن است ارزش کافی برای طلبکاران ایجاد نکند، زیرا تقریباً 1.3 میلیارد دلار به 50 طلبکار بزرگ خود بدهکار است.
در پاسخ، طلبکاران بلاکفای پرونده دیگری را در 15 می (25 اردیبشهت) ارائه کردند و استدلال داشتند که بلاکفای عمداً اقداماتی را برای به تاخیر انداختن محاکمه انجام داده است.
به نمایندگی از شرکت حقوقی براون رودنیک (Brown Rudnick)، طلبکاران بلاکفای نوشتند که این شرکت قبل از اعلام ورشکستگی در اواخر نوامبر 2022 (اوایل آذر 1401) حدود 240 میلیون دلار رمزارز فروخت. طلبکاران تاکید کردند که وام دهنده رمزارز دارایی‌ها را در حد کم فروخته است.

طلبکاران گفتند: «لیکویید شدن و نقدینگی تقریباً تمام ارزهای دیجیتال داخلی در نوامبر 2022 تصمیم بسیار ضعیفی بود. طلبکاران همچنین به «عواقب مالیاتی غیرضروری و نامطلوب» اشاره کردند و افزودند که مبلغ فروش مربوط به ورشکستگی آن نیست. در پرونده آمده است:
فروش 240 میلیون دلار ارز دیجیتال هرگز به طور منطقی با نیازهای مالی ورشکستگی مرتبط نبود، با توجه به اینکه هیچ تخمین معقولی هزینه‌های این ورشکستگی را 240 میلیون دلار تعیین نمی‌کند.

مشتریان بلاکفای ادامه دادند که این شرکت 22.5 میلیون دلار از پول مشتری را برای خرید یک بیمه نامه 30 میلیون دلاری خرج کرده است. به گفته طلبکاران، این اتفاق بلافاصله پس از فروختن دارایی‌های دیجیتال بلاکفای قبل از اعلام ورشکستگی رخ داد.
طلبکاران در این خصوص نوشتند: “بلاکفای با فروش همه چیز پیش از دادخواست، بودجه تقریباً نامحدودی را به خود اختصاص داد، که اساساً از فرآیند مخالف ورشکستگی مصون بود، تا پرونده خود را تا آنجا که صلاح می‌داند، بدون «نقاط عطف معمول» در یک دستور DIP یا وثیقه نقدی، اجرا کند.”
شاکیان از دادگاه خواستند تا در اسرع وقت با واگذاری دارایی‌های املاک «به دست مدیریت جدید» به پرونده خاتمه دهد. طلبکاران مجدداً اعلام کردند که چنین سناریویی با دستور کار پرونده بدهکاران مغایر به نظر می‌رسد.
همچنین بلاکفای بلافاصله به درخواست کوین تلگراف برای اظهار نظر پاسخ نداد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array