به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست (South China Morning Post)، بانک فرانسوی بی‌ان‌پی پاریباس (BNP Paribas) با بانک چین (BOC) برای تبلیغ ارز دیجیتال چین، یوان دیجیتال، برای مشتریان شرکتی خود همکاری می‌کند.

این مشارکت مشتریان شرکتی بی‌ان‌پی پاریباس چین را قادر می‌سازد تا با سیستم BOC ارتباط برقرار کنند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا کیف پول‌های یوان دیجیتال خود را با پیوند دادن آن‌ها به حساب‌های بانکی خود، ردیابی تراکنش‌ها و پرداخت‌ها با استفاده از ارز دیجیتال چین از طریق سیستم مدیریت e-CNY مدیریت کنند.

سیستم مدیریت همچنین قول می‌دهد که استفاده از پول نقد دیجیتال برای تراکنش‌ها را برای مشتریان آسان‌تر و راحت‌تر کند.

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، BNP به اشتراک گذاشته است که سیستم مدیریت یوان دیجیتال می‌تواند عملیات پول نقد دیجیتال کارآمد، هم‌زمان و راحت را تسهیل کند.

یوان

بی‌ان‌پی پاریباس چین همچنین قصد دارد استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC) را در زمینه‌های دیگر مانند قراردادهای هوشمند، تامین مالی زنجیره تامین، خدمات شهری و پرداخت‌های فرامرزی بررسی کند.

چین برای ترویج پذیرش CBDC خود، میلیون‌ها دلار یوان دیجیتال را در طول دوره سال نو قمری در سراسر کشور توزیع کرد. بر اساس گزارش‌ها، تعدادی از شهرها بیش از 180 میلیون یوان به ارزش 26.5 میلیون دلار CBDC در برنامه‌هایی مانند یارانه و کوپن مصرف اهدا کردند.

در ماه آوریل (فروردین)، اخبار محلی گزارش داد که شهر چانگشو (Changshu) چین به همه کارمندان دولتی در حوزه قضایی خود اطلاع داده است که از ماه می 2023 (اردیبهشت 1402) حقوق کامل خود را به یوان دیجیتال پرداخت خواهند کرد. شرایط پرداخت برای همه کارمندان دولتی در خدمات عمومی و سایر ایالت‌ها اعمال می‌شود.

علی‌رغم تلاش‌های دولت چین برای ترویج یوان دیجیتال، ساکنان هنگ‌کنگ برای تلاش دولت برای ترویج پذیرش CBDC اشتیاق چندانی نشان نداده‌اند. در چهار روز اول عرضه سخت کیف پول یوان دیجیتال، تنها 625 نفر از ساکنان این کیف پول ثبت نام کردند که نشان‌دهنده پاسخی گرم به ارائه ارز دیجیتال جدید است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array