به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بری سیلبرت (Barry Silbert)، بنیانگذار و مدیر عامل دیجیتال کارنسی گروپ (DCG)، شرکت مادر گری اسکیل از هیئت مدیره این شرکت استعفا داد. شرکت سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال گری اسکیل اینوستمنت (Grayscale Investments) به طور رسمی این خبر را روز 26 دسامبر (5 دی) در پرونده 8-K خود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تایید کرد.

بر اساس این پرونده، مارک مورفی (Mark Murphy)، رئیس DCG نیز استعفای خود را از هیئت مدیره گری اسکیل اعلام کرده است. از اول ژانویه 2024 اعضای جدید مارک شیفکه (Mark Shifke)، متیو کومل (Matthew Kummell) و ادوارد مک‌گی (Edward McGee) به هیئت مدیره این شرکت ملحق خواهد شد.

آنچه این رویداد را حائز اهمیت می‌کند این واقعیت است که گری اسکیل یکی از 14 شرکتی است که برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) معاملات اسپات بیت کوین در آمریکا، منتظر دریافت تائیدیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) این کشور است.

بری سیلبرت از گری اسکیل

برخی معتقدند این حرکت استراتژیک که احتمالاً به خواست خود سیلبرت انجام گرفته است، می‌تواند احتمال تایید درخواست این شرکت مبنی بر تبدیل صندوق تراست بیت کوین گری اسکیل (GBTC) به ETF بیت کوین را افزایش دهد، چرا که دادستان کل نیویورک ماه اکتبر از بری سیلبرت و شرکت تحت مدیریت او به اتهام کلاهبرداری شکایت کرده بود. برخی نیز حدس می‌زنند که تصمیم سیلبرت برای کناره‌گیری مطمئناً «توافقی» بین گری اسکیل و کمیسیون قبل از تأیید درخواست این شرکت بوده است.

پیشینه اعضای جدید هیئت مدیره گری اسکیل

طبق پرونده 8-K ، شیفکه که قرار است وظیفه ریاست هیئت مدیره این شرکت را برعهده بگیرد، یک متخصص مالی 64 ساله با سابقه قابل توجهی در امور مالی و بانکی بوده و در حال حاضر به عنوان مدیر ارشد مالی DCG مشغول کار است. قبل از پیوستن به DCG، شیفکه سابقه رهبری تیم‌هایی در جی پی مورگان و گلدمن ساکس را در کارنامه خود دارد.

کومل نیز در حال حاضر سمت معاونت ارشد عملیات در دیجیتال کارنسی گروپ را بر عهده دارد و مک‌گی ضمن حفظ سمت خود به عنوان مدیر ارشد مالی گری اسکیل، به هیئت مدیره شرکت خواهد پیوست.

تسلیم شدن در برابر خواست کمیسیون

گفتنی است که این شرکت درست همان روزی که بری سیلبرت استعفای خود را از هیئت مدیره گری اسکیل اعلام نمود، پرونده اصلاحی S-3 خود را به رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده تسلیم کرده است. در این اصلاحیه، گری اسکیل مدل بازخرید نقدی (In-Cash) را برای خود برگزیده است.

در حالی که اکثر ETFهای مبتنی بر سهام و کالا بر اساس یک مدل غیرنقدی (In-Kind) اجرا می‌شوند که به فعالان بازار اجازه می‌دهد مستقیماً دارایی‌های موجود در صندوق خود را مدیریت کنند، مدل بازخرید نقدی به این معنی است که سهام‌های جدید یک ETF بیت کوین تنها از طریق معاملات نقدی قابل خرید هستند.

اقدام کمیسیون برای جلوگیری از معامله مستقیم دلالان با بیت کوین در واقع، تلاشی برای ردیابی هرچه بهتر حرکات بیت کوین در صرافی‌ها و کاهش خطرات احتمالی مرتبط با پولشویی یا احراز هویت مشتریان است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array