به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، جدیدترین عضو کمپانی Space X، یک مهندس نرم‌افزار 14 ساله به نام کایرن کوازی است.

کوازی جوان‌ترین فردی است که در کمپانی فضایی ایلان ماسک مشغول به‌کار می‌شود. او با موفقیت آزمون‌های این کمپانی را پشت‌سر گذاشته و این مقام را کسب کرده است.

کوازی که فارغ‌التحصیل دانشگاه سانتاکلارا است، جوان‌ترین دانشجوی فارغ‌التحصیل شده در تاریخ 172 ساله این دانشگاه محسوب می‌شود.

کوازی در رابطه با این فرصت فوق‌العاده گفته است: “من واقعاً برای آغاز فصل جدیدی از زندگیم هیجان‌زده هستم”. او به‌زودی به واشنگتن نقل‌مکان کرده تا به‌عنوان مهندس نرم‌افزار به تیم توسعه استارلینک در کمپانی Space X بپیوندد.

Space X

عملکرد کوازی در گذر زمان

کایرن کوازی در سالهای ابتدایی عمر خود عملکرد و پیشرفت بسیار خوبی از خود نشان‌ داده است. او در دو سالگی قادر به بیان جملات کامل بود و در 5 سالگی درباره مسائل سیاسی اظهارنظر می‌کرد. میزان IQ او بالاتر از 99.9% افراد عادی جامعه تخمین زده شده و با عبارت “نابغه تیزهوش” توصیف می‌شود.

به توصیه کارشناسان و پزشک اطفال، کوازی در سن 9 سالگی به کمک والدین خود موفق به متقاعد کردن دانشگاه محلی Las Positas، واقع در شهر لیورپول، برای شروع تحصیلات دانشگاهی خود شد. سپس کمی بعد و در سن 10 سالگی، او موفق شد دوره کارآموزی در زمینه تحقیقات مربوط به هوش مصنوعی را در Intel Labs بگذراند.
در سن 11 سالگی او به دانشگاه سانتا کلارا انتقالی گرفت و تمرکز خود را به علوم کامپیوتر و مهندسی اختصاص داد.

در حالی‌که افراد هم‌سن‌وسال او به‌زودی از دوران راهنمایی فارغ‌التحصیل می‌شوند؛ کوازی در تاریخ 17 ژوئن همراه با 1600 دانشجوی دیگر تحصیلات دانشگاهی خود را در سن 14 سالگی به پایان می‌رساند.

شغل ایده‌آل در کمپانی Space X

کوازی در دانشگاه خود علاوه بر فعالیت در انجمن‌ها و گروه‌های مهندسی و کامپیوتری، یکی از محبوب‌ترین و پردرخواست‌ترین معلم‌های خصوصی برای دیگر دانشجویان نیز بوده است.

براساس اطلاعات موجود در پروفایل لینکدین او، کوازی رویای داشتن “شغلی چالش‌برانگیز و خلاق و در مسیر خدمت‌رسانی به جامعه” را در سر می‌پروراند.

در سال 2022، او به مدت 4 ماه به‌عنوان یک کارآموز در زمینه ماشین‌لرنینگ در کمپانی امنیت سایبری Blackbird.AI مشغول به کار بوده است. به‌نظر می‌رسد شغل جدید کوازی در کمپانی Space X متناسب با روحیه کنجکاو و مشتاق او و به اندازه کافی چالش‌برانگیز و نوآور باشد.

منبع: hindustantimesmercurynews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array