به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ژاپن تصمیم گرفته است برای نگهداری از شبکه وسیع خطوط ریل آهن خود از ربات انسان نمای جدیدی استفاده کند که در نگاه اول مثل ربات‌های خبیث در  فیلم‌های علمی تخیلی به نظر می‌رسد.

گفته می‌شود این ربات غول پیکر که به دلیل ویژگی‌های ظاهری آن، در دسته ربات‌های انسان نما قرار می‌گیرد، به‌راحتی روی خطوط آهن حرکت می‌کند و برای ضبط تصاویر لازم، از دوربین‌های بزرگی استفاده می‌کند که روی سر آن نصب شده است. ناگفته نماند که این ربات خودکار نیست و لازم دارد یک اپراتور برای کنترل عملکرد آن، درون کابین قرار بگیرد. این اپراتور می‌تواند با استفاده از دوربین‌های مذکور و با کمک بازوهای رباتیک این ربات کارهای مختلفی را انجام دهد.

ربات انسان نمای ژاپن

ویژگی‌های ظاهری ربات انسان نمای ژاپنی

حداکثر ارتفاع این ربات به ۱۲ متر می‌رسد و این قابلیت را دارد که وسایل مختلفی مثل قلم رنگ‌کاری یا اره برقی را در محل بازوهای مکانیکی آن وصل کنند. این ربات حداکثر تا ۴۰ کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند. در حال حاضر، عملکرد این ربات به هرس کردن گیاهان هرز اطراف خطوط آهن و یا رنگ کردن کابل‌های واقع در بالای خطوط محدود شده است.

پیش بینی می‌شود ربات‌های انسان نما بتواند مشکل کاهش نیروی کار در کشورهای مختلف را تاحد زیادی برطرف کنند. به علاوه، جایگزینی آنها در کارهای دشوار و پرخطر، احتمال آسیب‌هایی مثل سقوط از ارتفاع یا برق‌گرفتگی در انسان را کاهش خواهد داد. مهندسین ژاپنی امیدوار هستند که بتوانند در آینده از این ربات انسان نما در بخش‌های دیگری مثل تعمیرات و زیرساخت‌ها نیز استفاده کنند.

منبع: techxplore

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array