به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت Tether Operations Limited ، پلتفرم پشتوانه استیبل کوین تتر (USDT)، از گسترش استراتژیک تمرکز خود بر هوش مصنوعی (AI) و اجرای یک طرح جهانی برای استخدام استعدادهای برتر در این زمینه خبر داده است.

این شرکت از یک طرح با عنوان استخدام جهانی رونمایی کرده است که هدف آن یافتن استعدادهای برتر برای بخش هوش مصنوعی شرکت عنوان شده است. در صفحه استخدام Tether Data دو موقعیت شغلی تحت عناوین “مهندس هوش مصنوعی” و “رئیس بخش هوش مصنوعی” در اروپا دیده می‌شود.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی تتر، این تغییر استراتژیک در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده پیرامون انحصار فناوری‌های هوش‌مصنوعی توسط غول‌های فناوری یا به اصطلاج بیگ تک (Big Tech) صورت می‌گیرد. این شرکت می‌گوید که بخش تتر دیتای (Tether Data) شرکت «در حال پیشروی با هدف حمایت از شفافیت و حفظ حریم خصوصی در توسعه مدل هوش‌مصنوعی است».

هوش مصنوعی در تتر

به گفته تتر توسعه استراتژیک هوش‌مصنوعی این شرکت بر اساس عملیات‌های قبلی، از جمله سرمایه‌گذاری اخیر آن در نورث دیتا گروپ (North Data Group) صورت خواهد گرفت:

«تتر قصد دارد مرزهای فناوری هوش مصنوعی را جابجا کند و در راستای تحقق این هدف، نه تنها فناوری‌های هوش مصنوعی با عملکرد بالا و حفظ حریم خصوصی را برای استفاده شخصی در دسترس قرار می‌دهد، بلکه استانداردهای صنعتی جدیدی را برای ارتقای نوآوری و سودمندی تعیین می‌کند. سرمایه‌گذاری در Northern Data Group به تتر کمک خواهد کرد تا پروژه‌های هوش‌مصنوعی را با استفاده از GPU و زیرساخت محاسباتی بسیار پیشرفته Northern Data دنبال کرده و چالش‌های دنیای واقعی را به شیوه‌ای عینی‌تر و شفاف‌تر در مقایسه با سایر شرکت‌های پیشرو، برطرف نماید.»

جزئیات برنامه توسعه هوش مصنوعی توسط تتر

تتر برای تحقق این برنامه توسعه، یک رویکرد سه جانبه ارائه کرده است. بخش اول این طرح «پیشگام در توسعه مدل‌های هوش مصنوعی منبع باز و چندوجهی برای تنظیم استانداردهای جدید صنعت، ایجاد نوآوری و دسترسی در فناوری هوش مصنوعی است».

مرحله بعدی شامل همکاری‌های پیشرو با هدف ارائه محصولات و خدمات جدید به بازار با «بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا برای مقابله با چالش‌های دنیای واقعی» است. در نهایت، تتر قصد دارد از طریق مشارکت‌های جامعه تعاملی فعال با اکوسیستم گسترده‌تر جهانی داشته باشد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array