به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، استاندارد توکن BRC-20، که به خاطر زمینه‌سازی برای معامله دارایی‌های دیجیتال به غیر از بیت کوین در این شبکه معروف است، در حال گذار از یک تحول حاکمیتی مهم است. این مرحله از توسعه توکن‌های مبتنی بر بلاکچین بیت کوین در حالی رخ می‌دهد که Domo، خالق استاندارد BRC-20 و سازمان غیرانتفاعی او یعنی Layer 1 Foundation (L1F)، با شرکت‌های زیرساختی بزرگ بیت کوین اعم از UniSat و Best in Slot، به عنوان حافظان اصلی این پروتکل وارد شراکت می‌شوند.

مشارکتی برای پیشرفت

این مشارکت گامی مهم در مسیر تکامل چشم‌انداز حاکمیت بیت کوین، به ویژه در مورد استاندارد توکن BRC-20 است. شرکت L1F به رهبری Domo، خود را با دو شرکت Unisat و Best in Slot هماهنگ کرده است، که رابطه عمیقی با اکوسیستم اوردینالز بیت کوین برای نگهداری و مدیریت پروتکل BRC20 دارند. هدف این مشارکت ایجاد زیرساخت و سرویس‌های مورد نیاز استانداردهای جدید بیت کوین است که فرصت رشد آهسته همراه با نوآوری را برای آنها فراهم می‌کند.

کمپانی UniSat که به خاطر تلاش‌های پیشگامانه خود در فهرست کردن توکن‌های BRC-20 و ایجاد اولین نمایه‌ساز یا ایندکسر BRC-20 با مشارکت Domo شهرت دارد، نقشی اساسی در رشد این پروتکل و رساندن آن به ارزش بازار 5 میلیارد دلاری ایفا کرده است. بهترین تاثیری که مشارکت Slot در یک راه حل غیرمتمرکز نمایه‌سازی BRC-20 دارد، تقویت تلاشی هماهنگ در راستای کاهش ریسک متمرکزسازی در اکوسیستم بیت کوین است. در نتیجه این تحولات، نمایه‌ساز BRC-20 غیرمتمرکز خواهد ماند، که بخشی جدایی‌ناپذیر از حاکمیت و پویایی عملیاتی این پروتکل محسوب می‌شود.

استاندارد توکن BRC-20

نظارت و حاکمیت توکن‌های BRC-20

به غیر از انتصاب یک سرپرست مشترک، Domo یک کمیته نظارتی را تحت لوای کمپانی L1F با هدف تقویت ساختار حاکمیتی این استاندارد توکن ایجاد کرده است. این کمیته متشکل از پنج شرکت Ordinals است که عبارتند از Hiro، Allium، ALEX، Oyl Dynamics، و UTXO Management که همه ذینفعان اکوسیستم BRC-20 هستند و وظیفه جمعی آنها اجرای حقوق حاکمیتی و تضمین پیروی از قانون عدالت و بی‌طرفی بازار است.

حل و فصل چالش‌های حاکمیتی

مدیریت بیت کوین و پروتکل‌های مرتبط با آن، مانند BRC-20، همیشه با پیچیدگی زیادی همراه بوده است. این مورد اوایل سال جاری وهمزمان با بالاگرفتن درگیری بین UniSat و Domo در مورد ارتقاء “Jubilee” در پروتکل اوردینالز بیش از پیش خودنمایی کرد.

با وجود مواجهه با چنین موانعی، مشارکت بین Domo، UniSat و Best in Slot نمونه‌ای از تلاش‌های مستمر پروتکل برای حذف موانع حاکمیتی و ایجاد یک محیط اجتماعی دوستانه در راستای بلوغ و تمرکززدایی اکوسیستم فراپروتکل بیت‌کوین است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array