به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس گزارش اخیر، علیرغم نظارت قانونی که در ایالات متحده وجود دارد، شرکت‌های رمزارزی همچنان به نوآوری ادامه می‌دهند و تقریباً نیمی از سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌ای به سمت کسب‌وکارهای رمزارزی ایالات متحده می‌رود.

این گزارش که توسط شرکت سرمایه‌گذاری رمزارز گلکسی دیجیتال در 14 جولای (23 تیر) منتشر شد، بیان کرد که استارتاپ‌های کریپتو مستقر در ایالات متحده سهم قابل توجهی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر (VC) دارند.

استارتاپ‌های کریپتو مستقر در ایالات متحده بیش از 43 درصد از کل معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند و بیش از 45 درصد از سرمایه سرمایه‌گذاری شده توسط شرکت‌های VC را افزایش دادند.

بریتانیا 7.7 درصد از سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داد و سنگاپور و کره جنوبی به ترتیب 5.7 و 5.4 درصد سرمایه‌گذاری را جذب کردند.

با این حال، اشاره شد که کل میزان سرمایه‌گذاری شده در استارتاپ‌های کریپتو و بلاکچین در فصل به فصل کاهش یافت.

ایالات

در سه ماهه دوم 2023 تنها 720 میلیون دلار توسط 10 صندوق VC ارز دیجیتال جمع‌آوری شد و این پایین‌ترین رقم از آغاز پاندمی COVID-19 در سه ماهه سوم سال 2020 (1399) است.

استارتاپ‌های کریپتو و بلاکچین در مجموع در سه فصل گذشته نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته پول کمتری جذب کردند.

همچنین اشاره شد که در حالی که شرکت‌های رده وب 3 معاملات بیشتری داشتند، شرکت‌های رده تجاری سرمایه بیشتری جذب کردند.

این مورد در حالی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در چند وقت اخیر اقدامی علیه چندین شرکت رمزارزی ایالات متحده انجام داده است.

در 13 جولای (22 تیر)، در پرونده بین SEC و ریپل لبز، یک قاضی با اعلام اینکه XRP در صرافی دارایی دیجیتال فروخته می‌شود، تا حدی به نفع شرکت پرداخت و فناوری رای داد.

در 18 ژوئن (28 خرداد)، کوین تلگراف گزارش داده بود که براد گارلینگ هاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل معتقد است که SEC به دنبال کشتن نوآوری و صنعت ارزهای دیجیتال در ایالات متحده است.

گارلینگ هاوس استدلال کرد که مدیریت SEC با اسناد سخنرانی هینمن (Hinman) در طول پرونده ریپل مربوط به یک توکن یا یک بلاکچین نیست، بلکه بیشتر به موضع کلی SEC در قبال صنعت کریپتو مربوط می‌شود.

اظهارات گارلینگ هاوس پس از آن بیان شد که SEC در 5 و 6 ژوئن (15 و 16 خرداد) به فاصله یک روز از صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال بایننس و کوین‌بیس، به اتهام نقض قوانین اوراق بهادار و ارائه اوراق بهادار ثبت‌نشده اقدام کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array