به گزارش ایران دکونومی، تسهیلات مسکن به کمک افرادی می‌آید که فاقد مسکن هستند و در بین تمام نیازهای یک زوج بعد از شغل، مسکن رتبه دوم را دارد.

اعتبار و تسهیلات لازم برای ساخت مسکن را باید بانک‌ها تأمین کنند اما بانک‌ها در زمینه اعطای تسهیلات مسکن چه مسکن روستایی و چه مسکن شهری کم کاری می‌کنند.

رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: بانک‌های خاورمیانه و سرمایه هیچ تسهیلاتی به طرح نهضت ملی مسکن نداده‌اند.و بانک‌های اقتصاد نوین، کارآفرین، پاسارگاد، سامان و آینده هم به کمتر از ۴ درصد از تعهدات خود در پرداخت تسهیلات مسکن عمل کرده‌اند.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن با بیان اینکه تکلیف قانونی بانک‌ها برای اعطای تسهیلات مسکن در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ میزان ۸۱۸ هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداخت شده طی ۲۴ ماه پس از تصویب قانون جهش تولید مسکن ۱۷۵ هزار میلیارد تومان، معادل حدود ۲۱ درصد تکلیف قانونی بانک‌ها و موسسات اعتباری در حوزه مسکن و ۴.۷ درصد کل تسهیلات آنهاست.

همه بانک‌ها طبق قانون موظفند ۲۰ درصد تسهیلات خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند و بانک‌هایی که در این زمینه تخلف کنند باید برابر ۲۰ درصد این رقم جریمه شوند.

 وظیفه وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی این است که به سرعت جریمه‌های بانک‌های متخلف را طبق قانون در قالب مالیات وصول و به خزانه داری کل کشور و سپس به حساب صندوق ملی مسکن واریز کند و گزارش آن را ارائه دهد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array