به گزارش ایران دکونومی، در رویداد اختتامیه جایزه‌‌ سالانه هوش‌ مصنوعی ایران (IAAA) و رقابت‌های سایبری فتح پرچم، مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک پردیس و روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از پوستر المپیک فناوری رونمایی کردند.

المپیک فناوری از دید بانیان

صفاری‌نیا نیز در این خصوص گفت: «ما از سال آینده المپیک فناوری را در کشور راه‌اندازی می‌کنیم. این المپیک در رشته‌هایی چون رباتیک، هوش‌ مصنوعی، امنیت سایبری، مسابقه پهبادها و کدنویسی خواهد بود. تلاش ما این است که این المپیک به صورت سراسری برگزار شوند و همه فعالان حوزه‌های مرتبط با این پنج موضوع بتوانند در آن شرکت کنند.»

دهقانی فیروزآبادی در سخنرانی خود در این مراسم گفت: «یک ماه است که در معاونت علمی یک برنامه‌ریزی برای مسابقات بین‌المللی و ملی در حال انجام شدن است. این مسابقه حدود یک سال طول می‌کشد و امیدواریم یک فضای پرحرارت ملی برای فعالان حوزه‌های فنی و مهندسی ایجاد کنیم. متاسفانه ناآگاهی از آینده این حوزه‌ها سبب شده تا تعداد علاقه‌مندان به این رشته‌ها کاهش یابد و امیدواریم با این رقابت‌های بین‌المللی و ملی بتوانیم انگیزه بیشتری به جوانان بدهیم.»

اهدای جوایز سالانه هوش‌ مصنوعی ایران (IAAA) و رقابت‌های سایبری فتح پرچم

ایمان کریمی، دبیر جایزه‌‌ سالانه هوش‌ مصنوعی ایران یا IAAA گفت: « ۶۰۰ نفر در این رویداد فناورانه شرکت کردند که ۶۴ درصد از شرکت‌کنندگان IAAA به صورت فردی شرکت کرده بودند و ۳۶ درصد آن‌ها گروهی بودند.» جایزه سالانه هوش مصنوعی ایران با هدف سرویس‌دهی به استعدادها و هدفمند کردن فعالیت افراد مستعد ایجاد شده است و پنجره‌ای باز برای یادگیری بیشتر است.

محمدرضا سجادی، دبیر اجرایی رقابت‌های سایبری فتح پرچم نیز گفت: «این رقابت‌ها در چارچوب طرح «شهید بابایی» بنیاد ملی نخبگان راه‌اندازی شده و هدف آن افزایش متخصصان حوزه امنیت است. مسابقات اولیه فتح پرچم پس از ۲۰۰ ساعت آموزش در دوازدهم آبان‌ماه آغاز شد و از میان ۲۴۰ شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، ۵۰ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.» براساس گفته‌های دبیر اجرایی رقابت‌های سایبری فتح پرچم،‌ روز شنبه، بیستم آبان‌ماه ۵۰ نفر راه‌یافته به مرحله نهایی با یکدیگر رقابت کردند.

المپیک فناوری

مهدی صفاری‌نیا، رئيس پارک علم و فناوری پردیس، روح‌الله دهقانی فیروز‌آبادی، رئیس بنیاد ملی نخبگان و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، جباری‌پور، معاون توسعه پارک فناوری پردیس، وحید مجید، رئیس پلیس فتا و سجادی، دبیر رقابت‌های فتح پرچم جوایز برگزیدگان این مسابقه را اهدا کردند.
رتبه اول این رقابت‌ها به «آی‌آررترز» تعلق گرفت. گادزتیم، رتبه دوم این رقابت سایبری است و رتبه سوم فتح پرچم به «ردهک» رسید.
سپس، با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی جوایز IAAA اهدا شد. تیم‌های «بلو دوپامین»،‌ «انیاک ای‌آی» و «دیپ توز» به ترتیب اول تا سوم شدند.

المپیک فناوری

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array