به گزارش ایران دکونومی، بیش از ۱۵ میلیون کارگر که با اعضای خانواده آنها حدود نیمی از جمعیت کل کشور را تشکیل می دهند؛ بنا به دستور وزیر کار در جلسه تعیین دستمزد شورای عالی کار “در صورت افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۲ دستمزد کارگران نیز به همان اندازه افزایش خواهد یافت”، همچنان جامعه کارگری به انتظار این ترمیم هستند.

حال پس از گذشت چند هفته خالص پرداختی حقوق کارکنان دولت به اشکال مختلف هم چون کمک هزینه معیشت آنها در پی مصوبه اصلاحی جدید افزایش یافت، دیروز جلسه ترمیم دستمزد نیز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار شد. اما متاسفانه این جلسه پس از مذاکرات چند ساعته نمایندگان دولت، کارگری و کارفرمایی هیچ خروجی نداشت.

حقوق کارمندان دولت در سال جاری فقط ۲۰ درصد افزایش یافت، در حالی که نرخ تورم هم اکنون بالای ۴۰ درصد است. این در حالی است که دستمزد کارگران هنوز افزایشی نداشته است.

نماینده کارگری در شورای عالی کار، در مورد تصمیمات این جلسه بیان کرد: بنا شد تا پایان آبان سال جاری بحث ترمیم دستمزد در جلساتی با حضور نمایندگان طرفین بررسی شود و در نهایت جلسه ترمیم دستمزد به صورت رسمی تشکیل شود.

محسن باقری در خصوص موضوعات مطرح شده در جلسه گفت: اصلاح آیین‌نامه طبقه‌بندی مشاغل کارگری، استثنا شدن خیریه‌ها و بقاع متبرکه از برخی از مواد قانون کار و دستمزد منطقه‌ای در دستور کار جلسه قرار گرفت.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array