به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بعد از اینکه اینستاگرام از ویژگی جنجال‌برانگیز مشاهده تبلیغات اجباری 3-5 ثانیه‌ای تحت عنوان “Ad Break” رونمایی کرد، اکنون بر آن شده است تا با افزودن یک قابلیت جدید دل طرفداران خود را دوباره به دست آورد. گفته می‌شود این ویژگی به شما اجازه می‌دهد استوری‌های اینستاگرام را در واتساپ منتشر کنید.

در حال حاضر، امکان ارسال استوری‌های اینستاگرام در فیسبوک برای همه کاربران فراهم است، اما این شبکه اجتماعی پرطرفدار قصد دارد دامنه آن را تا واتساپ افزایش دهد. واتساپ روزانه بیش از 450 میلیون کاربر فعال دارد و گسترش مداوم آن در بازار غرب می تواند دلیل آزمایش قابلیت ارسال متقاطع استوری‌های اینستاگرام توسط متا باشد.

با اضافه شدن این ویژگی، گزینه ارسال IG Stories به WhatsApp را در کنار فیسبوک در نوار منوی این برنامه پیدا خواهید کرد. لازم به یادآوری است که متا به کاربران اینستاگرام اجازه می‌دهد تصاویر خود را از این پلتفرم به برنامه تردز (Threads)، رقیب سرسخت مبتنی بر متن X، ارسال کنند.

نوار پایین پست اینستاگرام

مزیت ارسال استوری‌های اینستاگرام در سایر شبکه‌های اجتماعی چیست؟

با این قابلیت، کاربران می‌توانند مخاطبان بالقوه خود را افزایش دهند. ولی باتمام مزیت‌هایی که می‌توان برای آن برشمرد، پیش‌بینی می‌شود این کار با مشکلاتی در رابطه با قالب‌بندی پست مواجه شود و حتی این احتمال وجود دارد که برخی از المان‌ها مستقیماً بین دو برنامه ترجمه نشوند. به عنوان مثال، استیکرهای تعاملی اینستاگرام ممکن است در واتساپ کار نکنند.

با این حال، مزیت دستیابی به مخاطبان بیشتر بی‌شک مورد استقبال کاربران، به ویژه کسانی که از اینستاگرام برای مقاصد تجاری استفاده می‌کنند قرار خواهد گرفت.

پیش از این، مارک زاکربرگ گفته بود که بیش از 500 میلیون کاربر فعال ماهانه از کانال‌های واتساپ استفاده می‌کنند. همین آمار می‌تواند مشخص کند که افزوده شدن چنین ویژگی جذابی تا چه اندازه می‌تواند برای کاربرانی که قصد دارند کسب‌وکار خود را معرفی کنند، باارزش خواهد بود.

لازم به ذکر است که قابلیت ارسال استوری اینستاگرام در واتساپ یکی از ویژگی‌های در دست توسعه متا است و هنوز به طور رسمی عرضه نشده است. به علاوه، متا هیچ جدول زمانی دقیقی در مورد زمان ارائه این ویژگی برای کاربران عادی ارائه نکرده است، ولی پیش‌بینی می‌شود می‌توان در سال جاری منتظر این تحول بزرگ بود.

منبع: neowin

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array