به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، برخلاف موج عظیم اعتراض‌ها و بازخوردهای منفیِ وارد شده به ایلان ماسک؛ به‌نظر می‌رسد شبکه اجتماعی X روند صعودی خود را آغاز کرده و ارزش آن درحال افزایش یافتن است.

مؤسسه مالی و سرمایه‌گذاری Fidelity Investments که یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران کمپانی توییتر (X) است؛ برای اولین بار پس از روی کار آمدن ایلان ماسک، از اوضاع رو به بهبود این کمپانی خبر داده است. مؤسسه Fidelity در طی یکسال گذشته حداقل دوبار از کاهش شدید ارزش کمپانی توییتر خبر داده بود.

مؤسسه مالی Fidelity یکی از شرکت‌هایی است که در آغاز کار ایلان ماسک، بخشی از بودجه 44 میلیارد دلاری خرید این کمپانی را برای آماده‌سازی روند تصاحب او تأمین کرده بود. در اواخر سال 2022، این مؤسسه ارزش سهام خود را حدود 39.60 دلار به ازای هر سهم تخمین زده بود که نسبت به گذشته به‌طرز چشمگیری کاهش یافته بود.

براساس یافته‌های اخیر، مؤسسه Fidelity برای سومین ماه متوالی ارزش سهام خود در کمپانی X را نسبت به گذشته به قیمت بالاتری ثبت کرده است. در اواخر ماه جولای، ارزش سهام این شرکت در این شبکه اجتماعی حدود 8% و در ماه ژوئن نیز 11% افزایش داشته است.

پیش‌بینی‌های مؤسسه مالی و سرمایه‌گذاری Fidelity درباره ارزش سهام خود در این شبکه اجتماعی بسیار جالب و قابل‌توجه است. از زمان روی کار آمدن ماسک، کمپانی X اطلاع‌رسانی دقیقی درباره ارزش سهام سرمایه‌گذاران خود نکرده و در این زمینه بسیار محتاط عمل کرده‌ است.
درحالی‌که Fidelity در اواخر سال 2022 ارزش سهام خود در این کمپانی را حدود 39.60 دلار پیش‌بینی کرده بود، شرکت Baron Partners در همین بازه زمانی ارزش سهام خود را حدود 70.20 دلار تخمین زده بود.

X

شرایط مالی X، پایدارتر از همیشه

با درنظر گرفتن این آمارها، نشانه‌ها حاکی از آن هستند که کمپانی X در حال پایدار و قابل‌اطمینان‌‌‌تر شدن است. اگر مؤسسه مالیِ محتاط Fidelity، ارزش بالاتری نسبت به همیشه را برای سهام خود در X تخمین زده باشد، پس حتماً این شبکه اجتماعی به نحو احسن از پس وظیفه خود برآمده است.

اگر منصفانه به عملکرد X در این مدت نگاه کنیم، به‌نظر می‌رسد که واقعاً این کمپانی در شرایط پایدارتری نسبت به گذشته قرار دارد. در بحبوحه رونمایی از سیستم کسب درآمد کاربران اشتراکی توییتر، وبسایت آماری Sensor Tower از جهشی 25 درصدی در نرخ درآمد این شبکه اجتماعی خبر داده بود.

همچنین خودِ ایلان ماسک اخیراً نظرات بلندپروازانه‌ای درباره آینده X داشته و در اظهارات خود بیان کرده که “1 تریلیون دلاری شدن کمپانی X اصلاً دور از ذهن و باور نیست!”
با اینکه در وهله اول این طرز فکر و باور ممکن است “بعید” به‌نظر برسد؛ اما شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند فیسبوک این رویا را برای خود محقق کرده‌اند.
اگر X در نهایت به “اپلیکیشن همه‌چیز” که ایلان ماسک مدت‌هاست وعده ایجاد آن را می‌دهد، تبدیل شود، پس 1 تریلیون دلاری شدن آن نیز اصلاً دور از ذهن و رویایی نمی‌باشد!

منبع: teslarati

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array