به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یکی از موفق‌ترین مجموعه‌ توکن‌های غیرمثلی (NFT) که تاکنون ارائه شده است، آزوکی (Azuki NFT) نام دارد. این مجموعه منحصربه‌فرد، اخیراً به دلیل انتقادات شدیدی که از سوی جامعه دریافت می‌کند، دوران سختی را پشت سر می‌گذارد، تاجایی‌که کف قیمت این مجموعه تا مرز 6.85 اتر (ETH) کاهش یافته است که افت 54٪ در 7 روز گذشته را نشان می‌دهد.

بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازار توکن‌های غیرمثلی اُپن‌سی (Opensea)، آزوکی با 16 درصد کاهش روزانه به پایین‌ترین سطح تاریخی خود در حدود 6.85 اتر (ETH) رسیده است.

کف قیمت آزوکی
کف قیمت آزوکی در 7 روز گذشته. منبع: Opensea

در این مجموعه، کف قیمت قطعه Azuki Elementals  به 0.95 اتر و قطعه Beanz  به 0.3838 اتر رسیده است که به ترتیب 19.49 و 10.37٪ کاهش را نشان می‌دهند.

دلیل افت قیمت مجموعه آزوکی

علیرغم موفقیت تجاری، مجموعه توکن‌های غیرمثلی (NFT) به سبک انیمه که برای قسمت جدید NFT Elementals پیش‌بینی شده، هنوز به موفقیت کامل نرسیده است. با این حال، برخی از دارندگان Azuki NFT ضمن ابراز ناامیدی گفته‌اند که مجموعه جدید Elemental بسیار شبیه به نسخه قبلی است و همین امر باعث افت قابل توجه قیمت در روز 28 ژوئن (7 تیر) شد.

عده‌ای از این طرفداران عصبانی از تیم Azuki NFT به دلیل کار ناشیانه آنها در انتشار نسخه جدید این مجموعه شدیداً انتقاد کرده‌اند. حتی برخی در توییتر انحصاری بودن و ارزش مجموعه آزوکی را زیر سوال بردند و باعث شدند قیمت آن 24 ساعت بعد از ضرب مجموعه جدید با افت سنگینی مواجه شود.

این کاهش قیمت، فروش 38 میلیون دلاری را در پی داشت، اما این کف قیمت، به جای جذب خریداران جدید، فروش بیشتر را در بازار القا کرده است. حساب رسمی آزوکی در توییتر به سرعت با انتشار بیانیه‌ای اشتباه خود را پذیرفت و دلیل آن را دستیابی به یک “هدف جاه‌طلبانه” عنوان کرد.

ناگفته نماند که محیط چالش‌برانگیز NFTها در افول مجموعه مورد بحث نقش موثری داشته است، زیرا بازار ارزهای دیجیتال هنوز نتوانسته به جایگاه قبلی خود دست یابد. دلیل اصلی وجود بهترین پروژه‌های NFT، علاوه بر ارزش آنها، جوامع قدرتمندی است که از آنها حمایت می‌کنند و در بازارهای نزولی، رشد یک چنین جامعه‌ای حیاتی‌تر می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coinmarketcap

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array