به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یکی از بانک‌های بزرگ سوئیس تحت عنوان St.Galler Kantonalbank یا به اختصار SGKB، از آغاز به کار سرویس معاملات و خدمات کاستودی رمزارزها و در وهله اول، بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در این بانک خبر داده است.

طبق این اطلاعیه، بانک SGKB با همکاری بانک جهانی متمرکز بر ارزهای دیجیتال SEBA به مشتریان خود خدمات کاستودی و کارگزاری دارایی‌های دیجیتال را ارائه خواهد داد.

این دو بانک با اعلام این خبر در تاریخ 1 نوامبر اذعان داشتند که سرویس جدید ارزهای رمزپایه بلافاصله پس از یک دوره آزمایشی کوتاه مدت، اوایل سال جدید در دسترس برخی از مشتریان منتخب SGKB قرار می‌گیرد. SGKB قصد دارد در شروع با پشتیبانی از دو رمزارز برتر بازار یعنی بیت کوین و اتریوم، بر اساس تقاضای مشتریان، دامنه پیشنهادات خود را به سایر ارزهای دیجیتال نیز گسترش دهد.

خدمات رمزارزی بانک سوئیس

بانک St.Galler Kantonalbank یک موسسه مالی منطقه‌ای بزرگ سوئیسی است که در سال 1868 تأسیس شد و خدمات بانکداری خرده فروشی، تجاری و همچنین بانکداری خصوصی و نهادی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. طبق گزارش‌ها، SGKB پنجمین بانک بزرگ سوئیس است که در پایان سال 2022 مجموع دارایی‌های تحت مدیریت آن به 53.6 میلیارد فرانک سوئیس (58.9 میلیارد دلار) می‌رسید.

مشارکت SGKB و SEBA اولین گام این بانک در جهت ورود به صنعت نوپای ارزهای دیجیتال است که با هدف فراهم کردن بستری امن برای دسترسی مشتریان بانکی به ارزهای دیجیتال در سبد سرمایه‌گذاری خود آغاز شده است.

“به لطف همکاری ما با بانک SEBA، توانستیم یک راه‌اندازی اولیه ساده داشته باشیم که به ما اجازه داد جزئیات این کار را بیشتر یاد بگیریم و به خوبی رشد کنیم و مطابق با نیازهای مشتریان خود پیش برویم. ما مطمئن هستیم که دارایی‌های دیجیتال مشتریان ما توسط یک ارائه‌دهنده حرفه‌ای، معتبر و با تجربه کافی در این زمینه محافظت می‌شود.”

سابقه SEBA در ارائه خدمات رمزارزی

شریک رمزارزی SGKB، یعنی بانک SEBA، یک بانک جهانی تحت نظارت سوئیس فعال در زمینه مدیریت، سرمایه‌گذاری و ذخیره ارزهای دیجیتال، توکن‌های غیرمثلی و انواع مختلف دارایی‌ها است. این بانک پس از دریافت مجوز بانکداری از سازمان نظارت بر بازارهای مالی سوئیس در سال 2019، به طور فعال خدمات رمزارزی مختلفی را به بانک‌های خصوصی و بزرگی مثل LGT Bank Liechtenstein و Bank Julius Baer ارائه کرده است.

اکوسیستم ارزهای دیجیتال در کشور سوئیس به سرعت در حال تکامل است و بسیاری از بانک‌های محلی ارائه خدمات ارزهای دیجیتال را آغاز کرده‌اند. در ماه سپتامبر 2023 (شهریور)، یک بانک سوئیسی مجاز با نام دوکاسکوپی (Dukascopy Bank)، به طور رسمی خدمات خود در زمینه ارزهای رمزپایه از جمله معاملات مارجین و حساب‌های بانکی خرده فروشی آنلاین را راه‌اندازی کرد.

مدیر کارگزاری بانک دوکاسکوپی به کوین تلگراف گفت: «ما معتقدیم که ارزهای دیجیتال نقش مهمی در دنیای امروز بازی می‌کنند.» وی افزود: «ما مطمئن هستیم که ارائه خدمات مرتبط با صنعت کریپتو از طریق یک بانک تحت نظارت و مجاز، می‌تواند به میزان قابل توجهی به ارزش کلی صنعت ارزهای دیجیتال بیفزاید.»

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array