به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) از کراس ریور بانک (Cross River Bank) که به خاطر خدماتش به شرکت‌های فین‌تک و رمزارز مانند ویزا و کوین‌بیس شناخته می‌شود، درخواست کرده است تا نقاط ضعف را در فعالیت‌های وام دهی خود اصلاح کند.

در 28 آوریل (8 اردیبهشت)، FDIC دستور رضایتی را منتشر کرد که در 8 مارس (17 اسفند) با کراس ریور بانک اجرا شد، که ادعا می‌کرد که این بانک در اعمال بانکی ناامن یا نامطلوب در رابطه با انطباق با قوانین و مقررات مربوط به وام‌دهی منصفانه در سال 2021 (1400) دست داشته است.

با وجود پذیرش دستور رضایت، کراس ریور هنوز تخلفات کشف شده در گزارش بررسی سال 2021 را تایید یا رد نکرده است. بیان کرد:

” FDIC این موضوع را مورد بررسی قرار داد و تصمیم گرفت، و بانک نه اعتراف می‌کند و نه رد می‌کند که در اقدامات بانکی ناامن یا نادرست مربوط به انطباق با قوانین و مقررات مربوط به وام‌دهی منصفانه مشارکت داشته است.”

در این دستور آمده است که بانک باید فوراً برای افزایش نظارت خود بر سیستم کنترل‌های داخلی، سیستم‌های اطلاعاتی، شیوه‌های پذیره‌نویسی اعتبار و سیستم‌های حسابرسی داخلی مرتبط با قوانین و مقررات حمایت از مصرف‌کننده اقدام کند.

کراس ریور موظف است هر گونه نقض قوانین وام‌دهی منصفانه را فوراً خود تصحیح کند و کاستی‌ها و ضعف‌های شناسایی شده در فعالیت‌های وام‌دهی خود را به درستی رسیدگی کند.

کراس ریور پس از ارزیابی ساختار فعلی خود باید فرآیندهایی را برای جلوگیری از تکرار این تخلفات در آینده ایجاد کند.

کراس

علاوه بر این، بانک باید یک مطالعه و گزارش منصفانه منابع وام‌دهی را تا 7 می (17 اردیبهشت) که توسط یک شخص ثالث مستقل انجام شده است، ارائه دهد که در آن اندازه و برنامه‌های رشد بانک، تعداد فعلی و پیش‌بینی شده محصولات اعتباری و حجم مربوطه آنها را مشخص کند.

این گزارش همچنین باید تعداد تصمیمات اتخاذ شده از طرف بانک توسط اشخاص ثالث در رابطه با درخواست‌های اعتباری، تراکنش‌های اعتباری و ارتقای محصولات اعتباری ارائه شده توسط کراس ریور بانک را به تفصیل بیان کند.

ژیل گید (Gilles Gade)، مدیرعامل کراس ریور، بیانیه‌ای را در 27 آوریل (7 اردیبهشت)، تنها یک روز قبل از انتشار عمومی دستور رضایت، بدون اشاره به اتهامات FDIC منتشر کرد.

گید تاکید کرد که کراس ریور بالاترین سطوح انطباق را حفظ می‌کند و تاکید کرد که بررسی‌های نظارتی تنها برای بانک‌هایی که از فین‌تک حمایت می‌کنند پس از فروپاشی بانک سیلیکون ولی سخت‌تر می‌شود.

گید اظهار داشت: کراس ریور بزرگترین این مؤسسات بانکی است و به همین دلیل، ما بازرسان نظارتی داریم که برخی از عناصر کسب و کار ما را به طور مداوم بررسی می‌کنند.

وی افزود: «ما قابلیت انطباق خود را به عنوان یک مزیت استراتژیک می‌دانیم و مفتخریم که صنعت خود را در حفظ بالاترین سطوح انطباق، شفافیت و مسئولیت رهبری می‌کنیم.»

این سفارش تنها چند روز قبل از همکاری سیرکل با کراس ریور برای خدمات بانکی در 13 مارس (22 اسفند) با بانک اجرا شد.

سیرکل پس از فروپاشی ارائه دهنده قبلی خود، بانک سیلیکون ولی، به دنبال شراکت جدید بود.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array