به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، خبرگزاری رویترز روز گذشته با انتشار یک گزارش جنجالی مدعی شد تروریست‌ها بیش از هر شبکه بلاکچین دیگری، از شبکه ترون برای پوشش فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند. پس از انتشار این خبر، استیبل کوین ترو یو اس دی (TUSD) پیوند خود با دلار آمریکا را از دست داد و به حدود ۰.۹۹۵۵ دلار رسید. در پی این اتفاق، سرمایه‌گذاران وحشت‌زده برای فروش این دارایی اقدام و موج فروش گسترده‌ای را در بازار ایجاد کردند.

شرکت تی‌آر‌ام لبز (TRM Labs) نیز در گزارشی جداگانه‌ای مدعی شد گروه‌های مرتبط با گروهک تروریستی داعش در کشورهایی مثل تاجیکستان، پاکستان ، اندونزی و افغانستان از استیبل کوین تتر در شبکه ترون برای تامین مالی فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند.

با وجود اینکه این دارایی در حال حاضر، پیوند دلاری خود را بازیافته است و اکنون با قیمت 1 دلار ترید می‌شود، ولی هجوم سرمایه‌گذاران برای فروش این دارایی ضربه قابل توجهی به ارزش بازار این دارایی وارد کرد.

استیبل کوین ترو یو اس دی در شبکه ترون

در پاسخ به گزارش رویترز، جاستین سان، بنیانگذار ترون (Justin Sun)، گفت: «ترون یک پروتکل غیرمتمرکز با نودهایی است که در سراسر جهان مانند بیت‌کوین و اتریوم فعالیت دارند و نمایندگانی در سطح جهانی مسئول اجرای این پروتکل هستند.»

سان بر تعهد ترون به مبارزه با تامین مالی تروریسم از طریق ادغام پروژه‌های تحلیلی و همکاری با نهادهای مختلف تاکید کرد. با این حال، او اعلام کرده است که اولویت اصلی او حفظ تمرکززدایی، تضمین امنیت دارایی‌های همه و ارائه معاملات فوری، مقرون به صرفه و قابل اعتماد است.

نکته جالب توجه اینجاست که توکن TUSD به طور غیررسمی توسط بایننس پشتیبانی می‌شود و به عنوان جایگزینی برای استیبل کوین BUSD عمل می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  en.bitcoinsistemi

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array