به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، سولانا (SOL) همچنان به عنوان یکی از موفق‌ترین دارایی‌های دیجیتال به لحاظ بازده قیمت به صعود بی‌سابقه خود در یک و نیم سال گذشته ادامه می‌دهد. بسیاری از تحلیلگران بخش زیادی از این دستاورد را به جنون عجیب بازار پیرامون میم کوین‌های عرضه شده در بستر این شبکه بلاکچین و در راس آنها، توکن بانک (BONK) نسبت می‌دهند. ارزش این دارایی طی یک ماه بالغ بر 300 درصد افزایش یافت و اکنون در محدوده 0.000018 دلار ترید می‌شود.

پس از درخشش بانک در فضای کریپتو چندین میم کوین دیگر از جمله ساموید کوین (SAMO)، آنالوس (ANALOS) و سگ کلاهدار (WIF) در بستر سولانا راه‌اندازی شد و هریک به نوبه خود رکوردهای تازه‌ای را به ثبت رساند.

درخشش سیلی دراگون (SILLY) در بستر سولانا

در تازه‌ترین مورد از این توالی، شاهد رشد سه رقمی توکن سیلی دراگون (SILLY) هستیم. این دارایی با تجربه یک رالی کم‌نظیر، ارزش بازار خود را به رکورد 140 میلیون دلار رساند. این میم کوین که همزمان با جشن هالووین امسال توسط آناتولی یاکوونکو، از بنیانگذاران سولانا روانه بازار شد، اخیراً به خاطر دینامیک فوق‌العاده خود توجه جامعه کریپتو را جلب کرده است. گفتنی است که 10 آدرس برتر این ارز به استثنای آدرس‌های صرافی‌های متمرکز (CEX)، که در مجموع 18.5 درصد از کل عرضه بازار آن را در اختیار دارند، به میانگین سود شناور 30 برابری دست یافته‌اند.

ناگفته نماند که به دلیل نوسانات بسیار زیاد قیمت، در 24 ساعت گذشته ارزش SILLY از سقف 0.1575 دلار تا کف 0.129 دلار متغیر بوده است، با این وجود رشد هفتگی قیمت این ارز همچنان به حدود 73 درصد می‌رسد.

نمودار هفتگی قیمت توکن سیلی دراگون (SILLY)
نمودار هفتگی قیمت توکن سیلی دراگون (SILLY)؛ منبع: coinmarketcap

دلایل رشد سیلی دراگون (SILLY)

همانطور که گفتیم، میم کوین سیلی دراگون با مضمون یک اژدهای احمق اولین بار در جریان جشن هالووین 2023، به طور رسمی توسط آناتولی یاکوونکو معرفی شد. این شخصیت، نمادی از انرژی تازه و پرجنب و جوش سولانا است که حس مشارکت و خلاقیت جامعه را تقویت می‌کند. از طرفی، همزمانی ظهور اژدهای احمق در نزدیکی سال 2024 با اژدها در زودیاک‌های فرهنگی مختلف مطابقت دارد. همین اتفاق جرقه‌ای برای افزایش انتظارات درباره نوآوری‌های جدید با محوریت این میم کوین را در پی داشته است که به طور بالقوه به عنوان یک کاتالیزور در اکوسیستم سولانا عمل می‌کند.

علاوه بر آن، توکنومیکس (Tokenomics) هم نقش مهمی در موفقیت سیلی دراگون (SILLY) ایفا کرده است. با عرضه کل یک میلیارد توکن، عدم وجود مالیات بر تراکنش، معاملات ساده و تجربه‌ای کاربرپسند، سرمایه‌گذاران دلیل کافی برای توجه به این دارایی را دارند.

استخر نقدینگی (LP)  این ارز برای حفظ توازن و ثبات در اکوسیستم سوزانده شده است، در حالی که چشم‌پوشی از حقوق ضرب توکن، عرضه آن را ثابت نگه داشته و اقدامات امنیتی شبکه را ارتقا می‌دهد.

صعود سریع قیمت و ارزش بازار سیلی دراگون (SILLY)، تأثیر رو به رشد میم کوین‌ها در فضای ارزهای دیجیتال را بیش از پیش نشان می‌دهد. بلاکچین سولانا که به دلیل توان عملیاتی بالا و کارمزدهای پایین تراکنش‌ها به محبوبیت فزاینده‌ای میان کاربران دست یافته است، ثابت کرده که محیطی مساعد برای توسعه و شکوفایی پروژه‌های نوآورانه‌ای مانند این میم کوین‌ها فراهم می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array