به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مدیر عامل بایننس، چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، اعلام کرده است که بایننس رسماً یک اخطار توقف را برای نهاد متقلبانه معروف به بایننس نایجریا لیمیتد (Binance Nigeria Limited) صادر کرده است.

روز یکشنبه، 18 ژوئن (28 خرداد)، ژائو در توییتر این خبر را اعلام کرد. در 9 ژوئن (19 خرداد)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه (SEC) بخشنامه‌ای را منتشر کرد که غیرقانونی بودن بایننس نایجریا لیمیتد در این کشور را اعلام کرد.

بر اساس گزارش‌ها، سخنگوی بایننس پاسخ داد که نهاد ذکر شده در بخشنامه به این شرکت وابسته نیست. این سخنگو قصد شرکت را برای شفاف‌سازی از SEC نیجریه ابراز و تعهد خود را برای همکاری با آن در مراحل بعدی تکرار کرد.

اگرچه بایننس مدعی عدم وابستگی به بایننس نایجریا لیمیتد است، همانطور که در بخشنامه SEC ذکر شده است، این شرکت همزمان با شکایت کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده مواجه است. SEC ایالات متحده 13 اتهام علیه نهادهای بایننس و ژائو ارائه کرده است.

برخی از اتهامات شامل فعالیت به عنوان یک صرافی ثبت نشده، کارگزار فروش، آژانس تسویه حساب و ارائه نادرست کنترل‌های تجاری است. SEC ایالات متحده اعلام کرد که علیرغم کسب درآمد 11.6 میلیارد دلاری از مشتریان ایالات متحده، بایننس و ژائو نتوانستند به عنوان یک صرافی، کارگزار یا آژانس تسویه حساب ثبت نام کنند.

در یک تحول اخیر در 17 ژوئن (27 خرداد)، قاضی ایالات متحده، امی برمن جکسون (Amy Berman Jackson)، توافق‌نامه‌ای را بین بایننس آمریکا، بایننس و SEC ایالات متحده تأیید کرد. این توافق منجر به رد دستور منع موقت قبلی شد که هدف آن مسدود کردن تمام دارایی‌های بایننس آمریکا بود.

بایننس که در حدود 100 کشور در دسترس است، دفتر مرکزی خود را در جورج تاون (George Town)، جزایر کیمن (Cayman)، در سال 2017 (1396) به ثبت رساند. در سال 2019 (1398)، همچنین یک شرکت تابعه در ماهه (Mahe)، سیشل (Seychelles) به ثبت رساند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array