به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اعلام محدودیت‌های شدید توییتر در چند روز گذشته توسط ایلان ماسک، که به دلیل “جلوگیری از سرقت اطلاعات و داده‌ها” صورت گرفته‌اند، منجر به بروز مشکلات دیگری نیز شده است.

به‌تازگی کاربران پلتفرم جانبی TweetDeck خبر از اختلالات و مشکلات گسترده‌ای داده‌اند که شامل عدم به‌روزرسانی صفحه اصلی و عدم ارسال نوتیفیکیشن می‌باشند.

پلتفرم TweetDeck یک داشبورد جداگانه برای مدیریت اکانت‌های شبکه اجتماعی توییتر است. در گذشته TweetDeck دارای یک اپلیکیشن جداگانه بود و سپس در سال 2011 توسط کمپانی توییتر خریداری شده و با پلتفرم این کمپانی یکپارچه شد.

با توجه به اینکه ماسک چندین بار محدودیت‌های تعداد مجاز توییت‌های روزانه قابل مشاهده برای اکانت‌های مختلف را تغییر داد، حجم ترافیک کاری در پلتفرم TweetDeck چندین برابر شده و درنهایت منجر به بروز اختلالاتی شد.

بسیاری از کاربران با انتشار توییت‌هایی اعتراض خود را به ماسک انتقال داده و از این وضعیت شکایت کرده و گفتند روند کاریشان به دلیل تصمیمات او با مشکل مواجه شده است.

آخرین باری که برای پلتفرم TweetDeck مشکلاتی به‌وجود آمده بود، در ژوئن سال 2022 و قبل از تصاحب کمپانی توییتر توسط ماسک بود. در آن زمان اپلیکیشن مک TweetDeck برای همیشه تعطیل شد و اخباری مبنی بر توسعه نسخه وب اپ ارتقاءیافته به گوش می‌رسید.

TweetDeck

واکنش ماسک به اختلالات پیش‌آمده در TweetDeck

بعد از بروز مشکلات گسترده در TweetDeck، از دیروز نسخه جدیدی از این پلتفرم در دسترس کاربران قرار گرفته است. همچنین کمپانی توییتر اعلام کرد که پس از گذشت 30 روز، تنها کاربران احراز هویت شده (دارای اشتراک توییتر بلو) به خدمات این پلتفرم دسترسی خواهند داشت!

به عبارت دیگر، از یک ماه دیگر تنها سازمان‌ها و مؤسسات دولتی، کاربرانی که تیک احراز هویت به آنها هدیه داده شده و کاربرانی که اشتراک توییتر بلو را خریداری کنند می‌توانند از پلتفرم TweetDeck استفاده کنند.

کمپانی توییتر به کاربران اطمینان‌خاطر داد که تمامی تاریخچه‌های جستجو و روند کاری ثبت شده در نسخه پیشین به نسخه جدید TweetDeck منتقل خواهد شد.
همچنین قابلیت‌های دیگری از جمله نظرسنجی و رأی‌گیری، ویدیوها، محیط Spaces و دیگر امکانات نیز به این نسخه جدید افزوده خواهند شد. فقط قابلیت Teams تا مدتی در TweetDeck غیرفعال خواهد بود.

در واقع، توییتر با درنظر گرفتن یک بازه زمانی 30 روزه، قصد دارد نسخه جدید TweetDeck را به‌صورت آزمایشی در اختیار همه کاربران قرار دهد و سپس آن را محدود به کاربران توییتر بلو کند.

در زمانی که این پلتفرم با اختلال روبه‌رو شده بود، کاربران متوجه شدند که بسیاری از برندها و یا مدیران شبکه‌های اجتماعی از این پلتفرم برای کار استفاده می‌کنند. از آنجایی‌که این بخش نیز به‌زودی به خدمات پولی توییتر خواهد پیوست، بعید نیست که کاربران در جستجوی محیطی جایگزین و رایگان باشند!

چند روز قبل، ایلان ماسک محدودیتی برای مشاهده تعداد توییت‌ها به‌صورت روزانه اعمال کرد و همین منجر به اعتراضات و اختلالات شد. کاربران احراز هویت شده تا 10 هزار توییت، کاربران معمولی تا 1000 توییت و کاربران جدید تا 500 توییت.

همه این جنجال‌ها در حالی‌ست که کاربران عصبانی توییتر درحال مهاجرت به اپ‌های مشابه مانند BlueSky هستند و کمپانی متا نیز رسماً زمان عرضه اپلیکیشن Threads را دو روز دیگر اعلام کرده است!

منبع: (Techcrunch (12

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array