به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پلتفرم BlueSky به دلیل مراجعه شدید کاربران دچار اختلال شده است. این کمپانی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به هدف رسیدگی به مسائل عملیاتی به‌وجود آمده، به‌صورت موقتی روند ثبت‌نام کاربران جدید را متوقف خواهد کرد.

پلتفرم BlueSky که یک شبکه اجتماعی غیرمتمرکز است، به دلیل مهاجرت گسترده کاربران ناراضی توییتر دچار مشکلاتی شده است و با توقف موقتی ثبت‌نام کاربران جدید سعی در رفع این مشکلات دارد.
پس از اعمال محدودیت‌های جدید توییتر درباره حداکثر تعداد مجاز مشاهده توییت‌های روزانه، بسیاری از کاربران این پلتفرم ناراضی و عصبانی در جستجوی محیط جدیدی برای فعالیت هستند.
حتی با وجود اینکه ثبت‌نام در پلتفرم BlueSky نیازمند کد دعوت از طرف یک کاربر دیگر است، اما هجوم تعداد زیادی از کاربران باعث ایجاد اختلال در زیرساخت‌های این شبکه اجتماعی شده است.

BlueSky

هجوم کاربران BlueSky را از کار انداخت

کمپانی BlueSky با انتشار بیانیه‌ای رسمی این توقف موقتی را اطلاع‌رسانی کرد و نوشت: “به‌زودی برمی‌گردیم! همچنین زمان فعالسازی کدهای دعوت نیز متعاقباً اعلام خواهد شد. مفتخریم که میزبان تعداد زیادی از کاربران جدید هستیم!”

به دلیل مراجعه سیل عظیمی از کاربران مشتاق و کلافه، زیرساخت‌های BlueSky شاهد ترافیک شدیدی بوده و موقتاً دارای مشکلاتی در ثبت‌نام کاربران جدید شده است. همچنین براساس گفته‌های یکی از اعضای تیم مهندسین، آپدیت‌های جدیدی برای نسخه موبایلی این شبکه اجتماعی نیز در راه است. در صفحه وضعیت BlueSky گفته شده است که ساعاتی پیش کیفیت عملکرد این پلتفرم دچار افت شده و اعضای تیم مهندسی در حال رفع این اختلال‌ها هستند.

همه این جنجال‌ها از توییت روز جمعه ایلان ماسک شروع شد. او ابتدا در این روز خبر از عدم نمایش توییت‌ها برای افرادی که کاربر توییتر نیستند داد و سپس در روز شنبه تعداد مجاز روزانه مشاهده توییت برای هر نوع از کاربران این پلتفرم درنظر گرفت! به گفته او “سرقت‌های اطلاعاتی و سوءاستفاده مکرر سازمان‌های مختلف از داده‌های توییتر؛ تجربه کاربری کاربران ما را با افت شدیدی روبه‌رو کرده است”.

همچنین به‌نظر می‌رسد که پلتفرم مشابه Mastodon نیز شاهد رشد شدیدی در کاربران خود است. براساس یک ابزار تحلیلی، در روز گذشته این شبکه اجتماعی میزبان بیش از 26 هزار کاربر جدید بوده است.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array