به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، آمارهای جدید نشان‌دهنده این هستند که دو پلتفرم تحت‌مدیریت کمپانی متا با اختلال جهانی روبه‌رو شده‌اند.

براساس گزارشات دریافت شده از ده‌ها هزار کاربر در سراسر جهان، اختلال جهانی صورت‌گرفته در اینستاگرام، Threads و فیسبوک مانع دسترسی به خدمات این شبکه‌های اجتماعی شده است. گسترش این اختلال در وبسایت Downdetector.com کاملاً مشخص شده و حتی پلتفرم زیرمجموعه Threads نیز تحت‌تأثیر قرار گرفته است.

دلیل اختلال فیسبوک و اینستاگرام چیست؟

همچنین به‌نظر می‌رسد علاوه‌بر فیسبوک و اینستاگرام، برخی از کاربران هدست‌های Meta Quest نیز از این اختلال شکایت داشته و دسترسی خود را از دست داده‌اند. بسیاری از کاربران فیسبوک امکان ورود به حساب کاربری خود را ندارند و کاربران اینستاگرام نیز نمی‌توانند فید اصلی خود را رفرش کنند.

به‌نظر می‌رسد پلتفرم واتساپ تحت‌تأثیر این اختلال قرار نگرفته و مانند گذشته به خدمت‌رسانی خود ادامه می‌دهد.

در شب سه‌شنبه، بیش از 300 هزار گزارش اختلال و 20 هزار گزارش اختلال سراسری در اینستاگرام ثبت شده است. همچنین پلتفرم متن‌محور Threads به‌کلی از دسترس خارج شده است. براساس گزارش این وبسایت، این اختلال جهانی مربوط به یک منطقه خاص نیست و کاربران از سراسر جهان به اکانت‌های خود دسترسی ندارند.

شرکت «متا» بروز اختلال در دو شبکه اجتماعی «فیسبوک» و «اینستاگرام» متعلق به آن را تایید کرد.

متا هنوز به این اخبار واکنشی نشان نداده و فقط اعلام کرده که “تیم توسعه‌دهنده متا درباره این مشکل پیش‌آمده مطلع هستند و در حال پیدا کردن راه‌حل مناسب می‌باشند”. هنوز دلیل اصلی بروز این اختلال مشخص نشده است.

منبع: ReutersThe Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array