به گزارش ایران دکونومی و بر اساس اعلام پلتفرم «پادرو»، اختلالات اینترنتی که از ابتدای تیرماه ۱۴۰۳ آغاز شده و همچنان ادامه دارد، باعث کاهش ۴۰ درصدی ترافیک فروشگاه‌های فعال در اینستاگرام و افت ۲۵ درصدی سفارشات آنها شده است.

در روزهای گذشته کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به تشدید اختلالات اینترنتی و دشواری دسترسی به فیلترشکن ها گلایه‌مند بوده‌اند. همچنین داده‌های رادار کلادفلر بیانگر آن است که حجم کل ترافیک شبکه در ساعاتی از شبانه روز به شدت افت پیدا کرده بود.

با وجود گله و شکایت کاربران از کاهش سرعت اینترنت و اختلال در فیلترشکن های خود، همچنین گزارش‌های منتشر شده که این موضوع را تایید می‌کند، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات دولت سیزدهم و همچنین معاونان وی مدعی هستند که بنابر داده‌های داخلی و همچنین داده‌های بین‌المللی، سرعت اینترنت در کشور افزایش پیدا کرده است.

انجمن تجارت الکترونیک در سومین گزارش خود از وضعیت اینترنت در ایران که اخیراً منتشر شده، مطرح کرده بود که وضعیت اینترنت کشور مطلوب نیست. طبق داده‌های این گزارش وضعیت کیفیت اینترنت آزاد در ایـران نسبت به گزارش قبلی (زمستان۱۴۰۲)، تفاوت چشم‌گیری نداشته و همچنان باید اینترنت کشور را با سه گزاره پر اختلال، محدود و کند توصیف کرد. 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array