به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شایعات دوباره در مورد استعفای گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، منتشر شده است. با این حال، این بار، به نظر می‌رسد هوش مصنوعی نقش مهمی را ایفا کرده است.

در 1جولای (10 تیر)، یک خبر در وب سایتی به نام کریپتو‌الرت دات کام (thecryptoalert.com) ظاهر شد که در آن ادعا می‌کرد که گری گنسلر، رئیس SEC، به نقل از یک مقام ناشناس، استعفای خود را پس از تحقیقات داخلی ارائه کرده است.

با این حال، کوین تلگراف دریافته است که متن مقاله امتیاز بالایی در ردیاب هوش مصنوعی شخص ثالث زیرو‌جی‌پی‌تی (ZeroGPT) کسب کرده است که امتیاز 96.8 درصد را نشان می‌دهد که نشان دهنده درجه بالایی از تولید متن با هوش مصنوعی است.

به نظر می‌رسد این وب سایت نیز بسیار جدید است و در مجموع تنها 17 پست دارد که اولین آن در 22 ژوئن (1 تیر) ظاهر می‌شود. اکثر این مقالات همچنین به نظر می‌رسد که از هوش مصنوعی استفاده زیادی می‌کنند، به طوری که همه مقالات با زیرو‌جی‌پی‌تی حدود 70 درصد امتیاز گرفتند.

علاوه بر این که بخش عمده‌ای از متن توسط هوش مصنوعی تولید شده است، جستجو در آرشیو اینترنتی وی‌بک مشین (Wayback Machine) نشان داد که مالکیت دامنه وب سایت thecryptoalert.com در ساعت 4:30 بعدازظهر در 24 ژوئن (3 تیر) به روز شد.

با وجود این، تعدادی از حساب‌ها این محتوا را در توییتر بازنشر کردند. پربازدیدترین پست در رابطه با این موضوع مربوط به حساب کاربری به نام ویل‌چارت (whalechart) است که در زمان انتشار 1.4 میلیون بازدید داشته است.

طبق گزارش‌ها، یک مقام ناشناس در SEC بیان کرده است که گری گنسلر، پس از تحقیقات داخلی استعفا می‌دهد.

— ویل‌چارت (@WhaleChart) 2 ژوئیه 2023

چارلز گاسپارینو (Charles Gasparino)، گزارشگر شبکه فاکس بیزینس، در یک توییت در تاریخ 3 جولای (12 تیر) تأیید کرد که گری گنسلر پس از شنیدن گزارشات از کمیسیون SEC، استعفا نمی‌دهد.

این اولین بار نیست که شایعات استعفای گنسلر به گوش می‌رسد. در 20 آوریل (31 فروردین)، ادعاهایی مبنی بر اینکه گنسلر در حال آماده شدن برای اخراج است، توسط منابع مشکوک منتشر شد.

در 12 ژوئن (22 خرداد)، قانون‌گذاران ایالات متحده لایحه جدیدی به نام “قانون تثبیت SEC” را به مجلس نمایندگان ارائه کردند. یکی از مفاد اصلی آن به دنبال برکناری گنسلر بود و او را رئیس ظالم می‌نامید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array