به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شاخص ترس و طمع در بازار کریپتو، که عمدتاً به عنوان یکی از شاخص‌های مهم بازار، احساسات کلی سرمایه‌گذاران را ارزیابی می‌کند، بعد از وقوع یک سری رویدادهای جنجالی،  یک بار دیگر به منطقه “طمع” وارد شده است.

این شاخص که پیش از این در قلمرو خنثی قرار داشت، اکنون عدد 62 را نشان می‌دهد که نشانگر تغییر قابل توجهی در احساسات بازار است. بدون در نظر گرفتن وضعیت این شاخص در هفته قبل، آخرین باری که این سیگنال از این شاخص دریافت شد به اوایل ماه می و همزمان با اوج هیاهوی بازار پیرامون میم کوین جدید په‌په (PEPE) بازمی‌گردد.

شاخص ترس و طمع

 این تغییر قابل توجه پس از آن اتفاق افتاد که قیمت بیت کوین (BTC) با بیش از 1.5 درصد افزایش در یک روز به حدود 30800 دلار رسید. هرچند در این لحظه، قیمت با اندکی اصلاح به حدود 30435 دلار بازگشته است و هنوز موفق نشده بر این مقاومت مهم غلبه کند.

اعتقاد تحلیلگران بر این است که اگر بیت کوین بتواند جایگاه خود را بالاتر از این آستانه تثبیت کند، قیمت آن می‌تواند برای صعود به سطوح بالاتر نیز آماده شود. حتی شماری از تحلیلگران هدف بعدی قیمت را در حدود تراز 32400 دلار تعیین کرده‌اند.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین. منبع: coinmarketcap

 زمانی که شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به سمت منطقه طمع حرکت می‌کند، معمولاً سؤالات جالبی را در مورد تأثیر آن بر پویایی بازار مطرح می‌نماید. آیا این شاخص سیگنال قابل اعتمادی از تحولات آینده خواهد بود یا اینکه صرفاً شرایطی است که به خاطر موقعیت فعلی بازار ایجادشده است؟

همانطور که بیت کوین به تشکیل کندل‌های سبز مهم در نمودارهای روزانه خود ادامه می‌دهد، تسلط احساس “طمع” در بازار ارزهای دیجیتال آشکارتر می‌شود. اکنون نگاه‌ همه تحلیلگران به توانایی بیت کوین در حفظ مومنتوم صعودی خود و عبور از سطوح مقاومتی است که تا کنون مانع صعود آن شده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array