به گزارش واحد ترجمه‌ ایران‌دکونومی، در روز چهارشنبه این هفته کمپانی متا قدم کوچکی به سمت پشتیبانی از دنیای Fediverse برداشت.

نتورک Fediverse، شبکه‌ای جامع از سرورهای غیرمتمرکز متصل به‌یکدیگر است. با استفاده از قابلیت جدید متا، کاربران Threads می‌توانند پروفایل خود را از طریق حساب کاربری Mastoson احراز هویت کنند.

به گفته متا، از این پس پشتیبانی از لینک‌های “rel=me” برای ایجاد ارتباط میان پروفایل کاربران در این دو شبکه اجتماعی امکان‌پذیر خواهد بود.

نحوه احراز هویت پروفایل Threads در پلتفرم Mastodon به شرح زیر می‌باشد (به‌ترتیب انجام دادن این مراحل اهمیت بسیاری دارد):
1- اضافه کردن پروفایل شبکه کاربری Mastodon به پروفایل Threads
2- اضافه کردن لینک پروفایل Threads به بخش “Extra fields” در پروفایل Mastodon
3- ذخیره کردن تغییرات

نشان احراز هویت پروفایل Threads در صفحه پروفایل Mastodon به‌صورت یک هایلایت سبز رنگ و تیک احراز هویت به نمایش درمی‌آید. در تصویر زیر نمونه انجام‌شده مشخص است.

Mastodon

اتصال Threads به Mastodon و سرورهای غیرمتمرکز دنیای Fediverse

پس از تکمیل این پروسه، سرور Mastodon پروفایل Threads کاربران را به‌وسیله لینک “rel=me” به یکدیگر متصل می‌کند. این تیک احراز هویت در شبکه اجتماعی در Mastodon فقط نشان‌دهنده این است که شما صاحب پروفایل Threads هستید، همین و بس.
علاوه‌بر شبکه اجتماعی Mastodon، کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت، پروفایل Threads خود را به دیگر پلتفرم‌هایی که عضوی از دنیای Fediverse هستند؛ مانند ویکی‌پدیا، Gravtar و Flipboard نیز متصل کنند.

با این وجود، لازم به ذکر است که این روش برای برخی از کاربران Mastodon به‌خوبی کار نمی‌کند. یکی از مهندسین پلتفرم شبکه اجتماعی جدید متا به کاربران اطمینان‌خاطر داده که تیم توسعه‌دهنده در حال رفع این باگ‌ها هستند.

این آپدیت Threads همزمان با رونمایی از چند ویژگی و قابلیت جدید دیگر در جدیدترین دستاورد کمپانی متا، در اختیار کاربران قرار گرفته است.
این قابلیت‌ها شامل ارسال مستقیم یک پست Threads به دایرکت اینستاگرام، امکان افزودن پیام متنی به عکس و گزینه‌ای مخصوص برای منشن کردن دیگر کاربران در پست‌ها می‌باشند.

رئیس شبکه اجتماعی اینستاگرام، آدام موسری، درباره این آپدیت در جدیدترین پست خود صحبت کرده و گفت این ویژگی “قدم مهمی به سمت ایجاد استانداردهای باز و دنیای fediverse” می‌باشد.
همچنین او تأیید کرد که تیم توسعه‌دهنده این شبکه اجتماعی درحال کار کردن بر روی نسخه دسکتاپ کاملاً کاربردی این پلتفرم می‌باشند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array