به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال کو‌کوین (KuCoin) در حال تلاش برای تقویت سیستم نو یور کاستمر (Know Your Customer) به اختصار(KYC) یا همان احراز هویت با معرفی چک‌های هویت اجباری جدید است.

در 28 ژوئن (7 تیر)، کو‌کوین به طور رسمی ارتقای سیستم KYC را در اقدامی برای افزایش انطباق با مقررات جهانی مبارزه با پولشویی اعلام کرد.

به‌روزرسانی احراز هویت KYC، چک‌های KYC اجباری را برای همه کاربران جدید در کو‌کوین از 15 جولای 2023 (24 تیر 1402) معرفی می‌کند. این شرکت گفت، بدون تکمیل KYC، کاربرانی که به تازگی ثبت‌نام کرده‌اند نمی‌توانند به مجموعه محصولات و خدمات کو‌کوین دسترسی داشته باشند.

کاربران فعلی که قبل از 15 جولای 2023 ثبت نام کرده‌اند نیز باید فرآیند KYC را برای دسترسی به برخی از ویژگی‌های کو‌کوین تکمیل کنند. در این اطلاعیه آمده است که چنین کاربرانی قادر به واریز وجوه جدید نخواهند بود، در حالی که برداشت‌ها بی‌تأثیر باقی خواهند ماند.

کو‌کوین

کاربران فعلی کو‌کوین همچنان می‌توانند از خدماتی مانند سفارشات فروش معاملاتی اسپات، کاهش اهرم‌زدایی معاملات آتی و کاهش ارزش معاملات مارجین استفاده کنند. سایر خدمات موجود برای کاربرانی که احراز هویت انجام نداده‌اند، شامل بازخرید در مرکز سهام و وام کو‌کوین، کو‌کوین ارن (KuCoin Earn)، و همچنین بازخرید وجوه قابل معامله در صرافی است.

جانی لیو (Johnny Lyu)، مدیرعامل کو‌کوین گفت: «به عنوان یک صرافی جهانی ، کو‌کوین از نزدیک سیاست‌های رمزارزی کشورهای مختلف را رصد می‌کند و به الزامات انطباق احترام می‌گذارد و امنیت دارایی‌های پیشرفته‌تری را برای کاربران فراهم می‌کند.» او گفت که سیستم جدید KYC کو‌کوین نه تنها انطباق پلتفرم را افزایش می‌دهد، بلکه به محافظت بهتر از امنیت دارایی همه کاربران ارزهای دیجیتال کمک می‌کند.

کو‌کوین بلافاصله به درخواست کوین تلگراف برای اظهار نظر در مورد اینکه آیا سیستم جدید KYC برای همه کاربران و جزئیات مربوط به الزامات KYC فعلی آن اعمال می‌شود یا خیر، پاسخ نداد.

به‌روزرسانی جدید KYC بر تعداد قابل توجهی از کاربران ارزهای دیجیتال در سراسر جهان تأثیر خواهد گذاشت. کو‌کوین می‌گوید تا جولای 2022 (تیر1401) بیش از 20 میلیون حساب کاربری در پلتفرم خود ثبت کرده است.

کو‌کوین همچنین یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارزی جهان از نظر حجم معاملات است. بر اساس داده‌های کوین‌گکو (CoinGecko)، در زمان نگارش این مقاله، حجم معاملات روزانه کو‌کوین با بیش از 8 میلیون بازدید ماهانه به حدود 540 میلیون دلار می‌رسد. برای مقایسه، صرافی اصلی کراکن (Kraken) مستقر در ایالات متحده حدود 5 میلیون بازدید در ماه دارد که روزانه حدود 380 میلیون دلار ارز دیجیتال معامله می‌شود.

برخی دیگر از صرافی‌های ارزهای دیجیتال اخیراً سیاست‌های KYC خود را افزایش داده‌اند. در ماه می (اردیبهشت 1402)، صرافی بای‌بیت کاربرانی که احراز هویت نکرده بودند را از برداشت ماهانه بیش از 20000 تتر محدود کرد. مجرمان سایبری بر روی الزامات KYC سرمایه‌گذاری کرده‌اند و طبق گزارشات، از آوریل 2023 (فروردین 1402)، حساب‌های رمزارزی هک شده و تایید شده را در دارک‌ نت به قیمت 30 دلار می‌فروشند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array