به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بیت کوین (BTC) توانست ظرف مدت دو روز، زیانی که هفته اخیر متحمل شد را تاحدودی جبران کرده و دوباره به کانال 27 هزار دلار وارد شود. رمزارز اول بازار اکنون با بیش از 2 درصد افزایش روزانه، با قیمت 27494 دلار معامله می‌شود.

جهش 7 درصدی قیمت بیت کوین در دو روز

داده‌های تریدینگ ویو (TradingView) و کوین تلگراف مارکتس (Cointelegraph Markets Pro) نشان می‌دهد که جفت ارز بیت کوین/دلار آمریکا (BTC/USD) اکنون به بالاترین سطح قیمت خود طی چند روز اخیر رسیده و این عملکرد، نشان‌دهنده افزایشی در حدود 7.5 درصد نسبت به پایین‌ترین سطح محلی ثبت شده از آخرین جلسه معاملاتی هفته گذشته وال استریت است.

مایکل ون.د.پوپ  (Michaël van de Poppe)، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تجاری اِیت (Eight)، با دیدی خوش‌بینانه می‌گوید: «شاهد حرکاتی قوی در قیمت بیت کوین هستیم، زیرا اخیراً تمام کف‌های روزانه شکسته شده و دوباره به سمت 27 هزار دار حرکت کرده است.»

«صبور باشید، زیرا برگشت به 27200 دلار اولین محرک جدی برای ادامه روند صعودی است. در این صورت، بسته شدن بالاتر از یک کف قیمت موقت و رسیدن به سقف جدیدی بین36 تا 42 هزار دلار ممکن است.»

نمودار مشروح بیت کوین (BTC/USD)
نمودار مشروح بیت کوین (BTC/USD) منتشر شده توسط مایکل ون.د.پوپ. منبع: Twitter

معامله‌گر محبوبی که با نام مستعار Daan Crypto Trades شناخته می‌شود نیز خاطرنشان کرده است که اکنون پتانسیل ایجاد یک «شکاف» در بازارهای آتی بیت‌کوین در گروه بورس کالای شیکاگو (CME) وجود دارد که همزمان با باز شدن بازار در روز 15 می (25 اردیبهشت) پدیدار می‌شود. او روز گذشته به دنبال‌کنندگان خود در توییتر گفت:

«اگر بیت کوین در سطوح فعلی قیمت باقی بماند، فردا با شکاف CME باز می‌شود. این شکاف‌ها به زودی پر خواهند شد.»

معاملات آتی بیت کوین
نمودار مشروح معاملات آتی CME بیت کوین. منبع: Twitter

در روزهای آخر هفته گذشته، داده‌های درون زنجیره‌ای حاکی از آن بود که فعالان بازار روحیه محتاطانه‌ای را اتخاذ کرده‌اند و بیشتر تحلیلگران ازجمله مایکل ون.د.پوپ منتظر بازپس‌گیری روند صعودی و فتح دوباره سطوح 27000 دلار بودند.

تازه‌ترین اطلاعات مربوط به وضعیت فعلی دفتر سفارشات بایننس حاکی از آن است که بررسی دقیق متریال اندیکاتورز (Material Indicators) داده‌‌ها، به تغییر نقدینگی اشاره دارد و نقدینگی قراردادهای آتی به قیمت 25400 دلار رسیده است که حدود 17 میلیون دلار کاهش را نشان می‌دهد.

«FireCharts نشان می‌دهد که 17 میلیون دلار از دیوار خرید بیت کوین خارج شده است و به نظر نمی‌رسد که در دفترچه سفارش جابه‌جا شده باشد. شاید به عنوان یک سفارش محدود مشروط اعمال شده است که تا زمانی که قیمت به شرایط آنها نرسد، ظاهر نمی‌شود، شاید آنها آن را از صرافی خارج کردند، یا …»

Rekt Capital (@rektcapital) May 14, 2023

گاوهای بیت کوین با چالش هفتگی سختی روبه‌رو هستند

یکی از تحلیلگران مشهور با نام Rekt Capital، با نگاهی به بسته شدن کندل هفتگی، دیدگاه مثبت کمتری نسبت به چشم‌انداز کوتاه مدت بیت کوین دارد. او با تحلیل نمودارهای روزانه هشدار داد که بسته شدن قیمت در حدود 27550 دلار یا کمتر، قیمت بیت کوین را در معرض خطر ریزش بیشتر قرار می‌دهد.

او با اشاره به نمودار هفتگی بیت کوین اظهار داشت: «بسته شدن کندل هفتگی زیر 27550 دلار (خط مشکی) و شکست در بازپس‌گیری تراز 28800 دلار به عنوان حمایت اصلی (نارنجی) کاهش بیشتری را برای قیمت این دارایی به همراه خواهد داشت.»

نمودار هفتگی بیت کوین
نمودار مشروح هفتگی بیت کوین (BTC/USD). منبع: Twitter

یافته‌های دیگر نیز نشان می‌دهد که بیت‌کوین در سال جاری هنوز بهبودی که در سال 2019 تجربه نمود را تکرار نکرده است:

«روند نزولی اخیر بیت کوین تا حد زیادی تأیید کرده است که شرایط در سال 2023 مانند 2019 نیست. بسته شدن کندل هفتگی زیر 27350 دلار احتمالاً این ادعا را کاملاً تأیید می‌کند.»

— Rekt Capital (@rektcapital) 14 مه 2023

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array