به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) قصد دارد مجوز اولین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) معاملات آتی اتر را صادر کند، قیمت اتریوم (ETH) حدود 11 درصد افزایش یافت و به 1700 دلار رسید.

بر اساس گزارش روز 17 آگوست بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس آگاه به این موضوع، به نظر نمی‌رسد این رگولاتور درخواست حدوداً 12 شرکت از جمله ProShares، Volatility Shares، Bitwise و Roundhill طی هفته‌های اخیر برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس اتریوم (ETH) را به‌طور کلی رد کند.

هنوز مشخص نیست که درخواست کدام شرکت توسط این کمیسیون تایید می‌شود. ولی صحبت‌های مقامات رسمی به این احتمال اشاره دارد که ممکن است چند مورد از این پرونده‌ها تا ماه اکتبر تأیید شود.

اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر حوزه ETF گفت که از اقدام کمیسیون برای تایید ETFهای آتی اتر متعجب نیست؛ وی افزود که این تصمیم نشان می‌دهد که دیدگاه این رگولاتور در مورد محصولات مختلف، مانند ETF اسپات بیت کوین می‌تواند در طول زمان تغییر کند.

«این خبر برای ما تعجب‌آور نیست، گفته بودیم که آنها صندوق‌های فیوچرز اتریوم را در اوایل کار تایید خواهند کرد. خوب است که این درخواست تایید شود. حالا این تایید چه پیامدی برای صندوق‌های اسپات خواهد داشت؟ به سختی می‌توان گفت که با این کار لزوماً دیدگاه یا سیاست آنها در این‌باره می‌تواند تغییر کند.»

— اریک بالچوناس (@EricBalchunas) . 17 آگوست 2023

گفتنی است که اخیراً سیل عظیمی از درخواست ETFهای آتی اتر به سمت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا روانه شده است، به طوری که از اواخر جولای بیش از 12 پرونده برای چنین محصولاتی برای این رگولاتور ارسال شده است.

این خبر تنها 20 دقیقه پس از سقوط گسترده بازار، قیمت اتریوم (ETH) را 11 درصد افزایش داد و به 1717 دلار رساند، ولی به دنبال افت شدید قیمت بیت کوین تا زیر 216 هزار دلار، آلتکوین‌ها نیز به پیروی آن، سقوط کردند. اتریوم در این میان با کاهش 8 درصدی در تایم فریم روزانه اکنون با قیمت 1670 دلار معامله می‌شود.

نمودار روزانه اتریوم بعد از خبر ETF

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array