به گزارش ایران دکونومی، اپراتور ایرانسل، امروز در غرفه خود در نمایشگاه تلکام، سرعت بالای ۶ گیگ در دانلود را تست و پس از آن از رئیس رگولاتوری درخواست امکان دسترسی به موج‌ های میلیمتری را داشت.

براساس آنچه ایرانسل اعلام کرده، اکنون استفاده از فرکانس ۳.۵ گیگاهرتز با رگولاتوری نهایی شده است، اما برای اینکه بتوانند این سرعت دانلود را در اختیار کاربران قرار دهند، نیاز به موج‌ های میلیمتری از جمله ۹ میلیمتری دارند.

امیر لاجوردی اعلام کرد: «هم‌اکنون مطالعات برای واگذاری این فرکانس‌ها به وسیله سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم این فرکانس‌ها را تا پایان سال آینده در اختیار اپراتورها قرار دهیم.»

موج

وی اضافه کرد: «یکی از فاکتورهای ارزیابی شبکه ملی اطلاعات میزان واگذاری موج‌های میلیمتری است و با توجه به اینکه در نظر داریم شبکه ملی اطلاعات را تا  پایان سال آینده به اتمام برسانیم از همین رو برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا امکان واگذاری موج‌های ۹ میلیمتری و بالاتر را نیز برای اپراتورها فراهم کنیم.»

لاجوردی فرکانس را به عنوان یکی از منابع کشور شمرد و بر همین اساس، مدیریت منابع را از اولویت‌های رگولاتوری برای توسعه نام برد. براساس گفته وی موج‌‌‌های فرکانسی برای توسعه ارتباطات سیار و همچین ارتباطات ثابت بسیار مفید خواهد بود.

لاجوردی در واکنش به درخواست اپراتورها برای افزایش تعرفه بسته‌های اینترنتی نیز اذعان داشت: «تا زمانی که اپراتورها تضمین افزایش کیفیت اینترنت به ما ندهند ما اجازه افزایش تعرفه به آنها نخواهیم داد.»

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array