به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، بعد از تأیید اخبار کناره‌گیری دنیل ژانگ از سمت مدیرعاملی مجموعه علی بابا، ارزش سهام این کمپانی عظیم با افت روبه‌رو شد.

بزرگترین کمپانی تجارت الکترونیک در کشور چین، علی بابا، در ماه مارچ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که قصد تغییر زیرساخت‌های این مجموعه را دارد و اعضای این شرکت در ماه‌های آینده به 6 گروه بیزینسی تقسیم خواهند شد و هر گروه مدیرعامل خاص خود را خواهد داشت.

این اقدام علی بابا در جهت بهبود شرایط کلی این کمپانی بعد از تشدید وضع نهادهای نظارتی و رگولاتورها در پکن بوده است. دنیل ژانگ بعد از استعفای خود از سمت مدیرعاملی علی بابا، اعلام کرد که در گروه خدمات ابری به کار خود ادامه خواهد داد.

یادداشت دنیل ژانگ به کارمندان علی بابا

دنیل ژانگ در یادداشت اختصاصی خود به کارمندان علی بابا نوشت: “همانطور که همگی شما مستحضرید، توسعه تکنولوژی‌هایی مانند محاسبات ابری، داده‌های انبوه و هوش مصنوعی منجر به دگرگونی بی‌سابقه‌ای در جامعه ما خواهد شد و اهمیت استراتژیک بسیاری برای ما خواهد داشت.”

او ادامه داد: “گروه خدمات ابری (Cloud Intelligence Group) هم‌اکنون با تمام انرژی و توان خود بر برنامه‌های آینده متمرکز شده است. زیرا درحال حاضر در مرحله‌ای حیاتی از پروسه توسعه تکنولوژی‌های این حوزه قرار داریم و من نیز قصد دارم تمام توجه و زمان خود را بر این پروژه‌ها معطوف کنم. به همین دلیل تصمیم گرفتم از سمت خود به‌عنوان مدیرعامل کناره‌گیری کرده و فصل بعدی فعالیت‌های علی بابا را گسترش دهم.”

دنیل ژانگ

کاهش ارزش سهام علی بابا

بعد از بیانیه رسمی دنیل ژانگ، سهام کمپانی علی بابا در روز سه‌شنبه بعد از ظهر، با 1.5% کاهش در هنگ کنگ معامله شد.
همچنین سهام مربوط به آمریکا نیز افت 2.3% را تجربه کرده است. در لحظه نگارش این خبر، هر سهم از سهام کمپانی علی بابا به ارزش 88.35 دلار هنگ کنگ (معادل 11.29 دلار آمریکا) معامله می‌شود.

بر اساس تخمین کارشناسان، بخش خدمات ابری کمپانی علی بابا بین 41 تا 60 میلیون دلار ارزش دارد.

قرار است در روز 10 سپتامبر، ادی وو، یکی از بنیان‌گذاران علی بابا به‌عنوان مدیرعامل جدید و جو سای، به‌عنوان رئیس جدید علی بابا مشغول به‌کار شوند.

منبع: CNBCreuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array