به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به گفته یکی از مدیران ارزهای دیجیتال، می‌توان از شواهد دانش صفر برای حل بزرگ‌ترین مشکل امروزی اینترنت یعنی حریم خصوصی استفاده کرد.
برنن شلوتر (Brennen Schlueter)، مدیر بازاریابی پلتفرم زیرساختی متمرکز بر حریم خصوصی Aleo، در صحبت با کوین تلگراف در کنفرانس انجمن اتریوم (EthCC) گفت در حالی که اثبات‌های ZK یا همان دانش صفر به راه‌حلی محبوب برای ارائه بلاکچین‌هایی با مقیاس‌پذیری بهبود یافته از طریق ZK-rollup تبدیل شده‌اند، اما پتانسیل تغییر شکل کل اینترنت را دارند.
اثبات ZK امکان انتقال اطلاعات بین دو طرف را فراهم می‌کند که در آن مبتکر فقط باید اطلاعات مربوطه را برای گیرنده فاش کند؛ به عنوان مثال، برای اثبات سن یک فرد برای ورود به یک بار بدون افشای سن یا هویت واقعی خود است.

شلوتر گفت اینترنت مدرن برای اولویت دادن به حریم خصوصی کاربران ساخته نشده است.
شلوتر در رابطه با این که چگونه به راحتی می‌توان حریم خصوصی کاربر را به صورت آنلاین نقض کرد، توضیح داد: “زمانی که داده‌ها نیاز به تغییر دارند، زمانی که داده‌ها باید نگهداری شوند، ما همیشه در آنجا آسیب پذیر خواهیم بود.”

دانش صفر

به گفته شلوتر، اثبات ZK این مشکل حریم خصوصی را نه تنها برای Web3 بلکه کل اینترنت حل می‌کند.
او افزود: “با اثبات دانش صفر، ما در واقع می‌توانیم ببینیم چگونه می‌توان از همان ابتدا داده‌ها را با افشای اطلاعاتی که لازم است، ایمن کرد.”
“من فکر می‌کنم این مسیری را که ما با اینترنت می‌رویم به طور گسترده تغییر می‌دهد.”
شلوتر توضیح داد که ZK-proof می‌تواند زندگی توسعه دهندگان و کاستودین‌های داده را بسیار آسان‌تر کند، زیرا آنها دیگر مجبور نیستند بین ایجاد یک محیط خصوصی یا بهینه سازی تجربه کاربر یکی را انتخاب کنند.
“این دو چیز با ساختاری که ما در حال حاضر اینترنت داریم در جنگ هستند.”

تیانشنگ سی (Tiancheng Xie)، مدیر ارشد فناوری پلتفرم قابلیت همکاری با قدرت ZK Polyhedra، به کوین تلگراف گفت که ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است از خصوصیات حریم خصوصی و مقاوم در برابر سانسور ارائه شده توسط پروفسورهای ZK نیز بهره‌مند شوند.
شلوتر گفت: امور مالی، هویت و بازی از دیگر بخش‌هایی هستند که از اثبات ZK سود می‌برند.
او ادعا کرد که مؤسسات مالی بیشتری به دنبال راه‌حل‌های ZK هستند تا حریم خصوصی را در جایی که شرکت‌ها مناسب می‌دانند، تقویت کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array