به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، توسعه‌دهندگان اصلی شبکه اتریوم در واکنش به بروز مشکلات نهایی‌شدن تراکنش‌ها در زنجیره بیکن (Beacon Chain)، پَچ‌هایی را برای کلاینت‌های Prysm Labs و Teku ظرف 24 ساعت منتشر کردند. گفتنی است که زنجیره بیکن به عنوان لایه اجماع برای شبکه اتریوم عمل می‌کند.

روز 11 می (21 اردیبهشت)، توسعه دهندگان شبکه اتریوم گزارش دادند که زنجیره بیکن در تایید تراکنش‌ها با مشکل مواجه شده است. اگرچه بلوک‌های جدید می‌توانستند پیشنهاد شوند، اما این باگ ناشناخته مانع نهایی شدن تراکنش‌ها می‌شد. این قطعی حدود 25 دقیقه به طول انجامید. اتفاق مشابهی نیز روز 12 می (22 اردیبهشت) رخ داد و از نهایی شدن بلوک برای بیش از یک ساعت جلوگیری کرد.

بنیاد اتریوم در بیانیه‌ای که توسط یکی از مشاوران اتریوم در توییتر به اشتراک گذاشته شد، اعلام کرد که در ایپاک‌های (دوره‌های) 3 و 8 نمی‌توان به مرحله نهایی رسید. به نظر می‌رسد این مسئله به دلیل اعمال بار زیاد روی برخی از کلاینت‌های لایه‌های اجماع ایجاد شده است که همین وضعیت نیز به‌نوبه‌خود ناشی از یک سناریوی استثنایی و بی‌سابقه بوده است.

زنجیره بیکن اتریوم

«زنجیره بیکن حدود 30 دقیقه پیش متوقف شد. هنوز نمی‌دانیم چرا، اما به طور کلی این زنجیره به گونه‌ای طراحی شده است که در برابر این شرایط انعطاف‌پذیر باشد، تراکنش‌ها طبق معمول ادامه خواهند داشت و زمانی که مشکل حل شد، نهایی‌سازی آنها آغاز می‌شود.»

— superphiz.eth ️ (@superphiz) ؛ 11 می 2023

“اگرچه شبکه نتوانست نهایی شود، ولی کاربران فعال و نهایی به لطف تنوع کلاینت این شبکه، قادر بودند تراکنش‌های خود را انجام دهند، “زیرا پیاده‌سازی تمام کلاینت‌ها تحت تاثیر این سناریوی استثنایی قرار نگرفته است.”

تنوع کلاینت درواقع، به تعداد کلاینت‌های نرم‌افزاری مربوط می‌شود که برای اعتبارسنجی‌های شبکه در دسترس قرار دارند. تنوع بیشتر کلاینت به معنای وجود یک شبکه قوی‌تر و امن‌تر است.

گفتنی است که پس از رفع این مشکل، هر دو کلاینت Teky و Prysm نسخه به‌روزرسانی خود را منتشر کرده‌اند که در آن برای جلوگیری از مصرف بیش از حد گره‌های بیکن بهینه‌سازی‌هایی صورت گرفته است.

گفتنی است که مشکل مشابهی نیز روز 15 مارس (24 اسفند 1401) در این شبکه رخ داد که منجر به تاخیر در نسخه آزمایشی ارتقای هاردفورک شاپلا یعنی Goerli شد که درنهایت، روز 12 آوریل (23 فروردین) با موفقیت اجرا شد. ماه سپتامبر گذشته (شهریور 1401)، زنجیره اثبات کار از قبل موجود اتریوم، با زنجیره بیکن ادغام شد که امکان انتقال شبکه به مکانیسم اجماع اثبات سهام را امکان‌پذیر کرد. این شبکه سرعت بیشتری داشته و مستلزم مصرف انرژی کمتری است.

هیاهوی اخیری که در بازار معاملات میم کوین‌ها شاهد بودیم، باعث افزایش فعالیت اتریوم و نرخ پاداش‌های استیکینگ شده است. بر اساس داده‌های درون زنجیره‌ای موجود، اعتبارسنجی‌ها در هفته اول ماه می ۴۶ میلیون دلار معادل ۲۴۹۹۷ واحد اتر به‌دست آورده‌اند که ۴۰ درصد افزایش نسبت به درآمد ۳۳ میلیون دلاری هفته قبل را نشان می‌دهد. در آن زمان، ۱۸،۳۳۹ واحد اتر (ETH) به عنوان پاداش توزیع شده بود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array