به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تیم توسعه‌دهندگان اتریوم در اطلاعیه‌ای که روز پنجشنبه، 30 نوامبر (9 آذر) منتشر نمود، اعلام کرد که شبکه آزمایشی مالتی کلاینت این بلاکچین، یعنی گوئرلی (Goerli)، پشتیبانی کلاینت و تیم‌های آزمایش بنیاد اتریوم را از دست خواهد داد.

به‌روزرسانی دانکن (Dencun) در شبکه اتریوم

نسخه به‌روزرسانی دانکن (Dencun) آخرین مرحله از ارتقای شبکه اتریوم خواهد بود که منجر به خروج نهایی اعتبارسنجی‌ها توسط تیم‌ها سه ماه پس از فعال‌سازی دانکن گوئرلی یا یک ماه پس از فعال‌سازی شبکه اصلی دانکن خواهد شد.

بنیاد اتریوم به کاربرانی که برای محیط‌های آزمایشی پایدار خود به گوئرلی متکی هستند توصیه کرده است که از این شبکه مهاجرت کنند. علی‌رغم ماهیت بدون نیاز به مجوز استیکینگ گوئرلی، خروج اعتبارسنجی‌ها از تیم‌های آزمایش و کلاینت، که اکثریت قابل توجه استیکینگ را تشکیل می‌دهند، چالش‌های بالقوه‌ای در زمینه ثبات شبکه ایجاد کرده است. به طور همزمان، این تیم‌ها قصد دارند از این انتقال برای آزمایش نهایی شدن با تاخیر، نشت غیرفعال و اسلشینگ انبوه استفاده کنند.

در حالی که احتمالاً گوئرلی اولین شبکه آزمایشی است که ارتقاء دانکن را فعال می‌کند، تیم توسعه دهندگان این شبکه به زودی تاریخ مشخصی را برای قطع پشتیبانی از آن اعلام خواهد کرد. گفتنی است که گوئرلی، که مظهر اخلاق مشارکتی جامعه اتریوم است، توسط گروه مختلفی از افراد برای حل چالش‌های فنی و ساختن یک جامعه پر رونق آغاز به کار کرد.

اتریوم

تکلیف توسعه دهندگان و استیکرها چیست؟

بنیاد اتریوم توسعه دهندگان را تشویق می‌کند تا برای آزمایش برنامه‌های غیرمتمرکز، قراردادهای هوشمند و سایر عملکردهای ماشین مجازی اتریوم (EVM) از سپولیا (Sepolia) استفاده کنند. مجموعه اعتبارسنجی مجاز سپولیا وجود یک محیط آزمایشی پایدار را تضمین می‌کند. از طرف دیگر، محیط‌های مختلف توسعه محلی، انجام هرگونه آزمایش را در برابر نسخه‌های حالت شبکه اصلی اتریوم تسهیل می‌کنند.

استیکرها و ارائه دهندگان زیرساختی که تمرکز آنها بر آزمایش در سطح پروتکل است می‌توانند شبکه آزمایشی هولسکی (Holesky) را مورد بررسی قرار دهند که اخیراً راه‌اندازی شده است. در این شبکه هر کسی می‌تواند گره اعتبارسنجی را اجرا کند. برای تست ستاپ اعتبارسنجی، شبکه آزمایشی افمری (Ephemery) یک ویژگی بازنشانی هفتگی را ارائه می‌کند که امکان آزمایش سربه‌سر برای چرخه عمر اعتبارسنجی را فراهم می‌کند.

شبکه بلاکچین اتریوم طی این سال‌ها، مسیر طولانی تکامل را از طریق چندین ارتقاء و به‌روزرسانی مهم طی کرده است. مجموعه بعدی از به‌روزرسانی‌های اتریوم در درجه اول بر افزایش مقیاس‌پذیری شبکه تمرکز خواهند داشت.

در این میان، دانک‌شاردینگ (Danksharding) به‌عنوان ارتقای مهم قریب‌الوقوع اتریوم مورد توجه توسعه دهندگان قرار دارد که از نمونه‌گیری داده‌های توزیع‌شده برای تقویت مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم استفاده می‌کند. این پیشرفت به لحاظ تقویت مقیاس‌پذیری و ارتقای همزمان تمرکززدایی با مدیریت مؤثر مجموعه داده‌های گسترده تولید شده توسط مجموعه‌های لایه ۲ از اهمیت بالایی برخوردار است.

مرحله اول که با عنوان Proto-danksharding یا EIP-4844 شناخته می‌شود، قبل از اجرای کامل dankharding پیاده خواهد شد. علاوه بر این، Proto-danksharding حباب‌های داده موقت را معرفی کرده و انتقال یکپارچه آنها را تضمین می‌کند. پیش‌بینی می‌شود ادغام کامل dankharding تا اوایل سال 2024 نهایی شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array