به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی‌های ارزهای دیجیتال در ژاپن در حال آماده شدن برای اجرای مقررات ضد پولشویی (AML) گروه ویژه اقدام مالی موسوم به قانون سفر هستند.

در 30 می (9 خرداد)، بیت‌فلایر (BitFlyer) صرافی بزرگ ارز دیجیتال ژاپن، اتخاذ تدابیری را در پاسخ به اجرای استانداردهای سختگیرانه‌تر AML برای هدف قرار دادن تراکنش‌های رمزارزی در ژاپن اعلام کرد.

بیت‌فلایر محدودیت‌هایی را برای سپرده‌ها و نقل و انتقالات، غیرفعال کردن تراکنش‌ها و مبادلاتی که بخشی از شبکه تراول رول یونیورسال سولوشن تکنالاجی (Travel Rule Universal Solution Technology) (TRUST) نیستند، معرفی کرده است. تراست (Trust) که توسط شرکت‌های صنعتی بزرگ مانند کوین بیس و کریپتو دات کام (Crypto.com) پذیرفته شده است، پلتفرمی است که به صرافی‌ها اجازه می‌دهد تا به طور ایمن داده‌های مشتری را که طبق قانون سفر از نظر قانونی لازم است، مدیریت کنند.

آخرین محدودیت‌های بیت‌فلایر مربوط به 21 کشور و منطقه است که بر اساس قانون سفر به اطلاع‌رسانی نیاز دارند. در این اطلاعیه، کشورها و مناطق ذکر شده در جدول نشان داده شده‌اند، از جمله حوزه‌های قضایی مانند ایالات متحده، کانادا، هنگ کنگ، سنگاپور و سایر کشورها هستند.

همچنین محدودیت‌هایی در مورد انواع دارایی‌های رمزارزی پشتیبانی شده توسط تراست وجود دارد. بیت‌فلایر در حال حاضر تراکنش‌های تراست را برای رمزارزهایی مانند بیت کوین، اتر و همچنین دارایی‌های ERC-20 مانند شیبا اینو (Shiba Inu)، پالیگان (Polygon) و سایرین را تسهیل می‌کند.

محدودیت‌های جدید AML بیت‌فلایر که بلافاصله اعمال می‌شود، برای همه مشتریان شرکتی و فردی که دارایی‌های کریپتو را با استفاده از صرافی سپرده و ارسال می‌کنند اعمال می‌شود.

طبق اعلامیه، کوین‌چک (Coincheck) تنها بخش تبادل ژاپنی در شبکه تراست است و می‌تواند با بیت‌فلایر تعامل داشته باشد. در زمان نوشتن، کوین‌چک و بیت‌فلایر فقط از تراکنش‌های بیت کوین از طریق تراست پشتیبانی می‌کنند. بیت‌فلایر اشاره کرد که ارزهای دیجیتال بیشتری از جمله توکن‌های اتر و ERC-20 در آینده نزدیک عرضه خواهند شد.

در حالی که محدودیت‌های قابل توجهی برای تراکنش‌های بین صرافی‌ها اعمال می‌شود، بیت‌فلایر همچنان از تراکنش‌ها به کیف پول‌های خودسرپرست مانند متامسک ‌(MetaMask) پشتیبانی می‌کند.

بیت‌فلایر بلافاصله به درخواست کوین تلگراف برای اظهار نظر پاسخ نداد. این مقاله در انتظار اطلاعات جدید به روز خواهد شد.

این خبر در بحبوحه آمادگی ژاپن برای اعمال محدودیت‌های جدید AML کریپتو از اول ژوئن (11 خرداد) منتشر می‌شود. در 23 می (2 خرداد)، پارلمان ژاپن تصمیم گرفت اقدامات AML را تقویت کند تا چارچوب رمزارز محلی را با مقررات جهانی رمزارزی مطابقت دهد. قوانین جدید هر پلتفرمی را ملزم می‌کند که انتقال ارز دیجیتال بیش از 3000 دلار را پردازش کند تا داده‌های مشتری را به صرافی یا موسسه گیرنده منتقل کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array