به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و طبق گزارش ها، اسپانیا پس از سه ماه وقفه، خرید فلزات روسیه را از آوریل 2024 آغاز کرده است.

مادرید از دسامبر گذشته (2023)، خرید فلزات از این کشور تحریم شده را متوقف کرد اما از ماه آوریل 2024 واردات خود را از سر گرفت. آمارهای ارائه شده نشان می‌دهد که از آن زمان، اسپانیا 21300 تن آهن و فولاد روسیه به ارزش 8 میلیون یورو (8.57 میلیون دلار) را خریداری کرده است.

طبق گزارش ها، واردات آلومینیوم روسیه از سوی اسپانیا 50 درصد افزایش یافته و به 13 میلیون یورو رسیده است، در همین حال، خرید تیتانیوم تقریباً دو برابر شده و به 1.5 میلیون یورو رسیده است. این درحالی است که تجارت دوجانبه بین روسیه و اسپانیا در آوریل 2024 حدود 14 درصد کاهش یافته و به 248 میلیون یورو رسیده و مجموع صادرات روسیه به 177.2 میلیون یورو رسیده است.

اتحادیه اروپا واردات محصولات آهن و فولاد روسیه را در سال 2022، اندکی پس از آغاز درگیری در اوکراین تحریم کرد. و با اعمال محدودیت‌های بیشتر، واردات آهن یا محصولات فولادی فرآوری شده در کشورهای ثالث اما حاوی آهن یا فولاد با منشاء روسیه را نیز ممنوع کرد.

به عنوان بخشی از تحریم‌ها، بروکسل واردات سیم، فویل، لوله و لوله آلومینیوم ساخت روسیه را ممنوع کرده است، اما خرید شمش، اسلب و شمش آلومینیوم از این کشور همچنان از محدودیت‌ها مستثنی است. آلومینیوم که به طور قابل توجهی سبک تر از فولاد است، برای تولید خودروهای الکتریکی حیاتی است.

روسیه دومین تولید کننده بزرگ فلز سبک در جهان است. تحریم‌های آمریکا علیه تولیدکننده روسی «Rusal» در آوریل 2018 باعث شد که قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن طی چند روز با 35 درصد افزایش به بالاترین حد در هفت سال گذشته برسد.

اوایل سال جاری (2024)، رویترز گزارش داد که خریداران در سراسر اتحادیه اروپا و آمریکا به شدت برای آلومینیوم تولید شده در کشورهای خاورمیانه رقابت خواهند کرد، اگر این بلوک تصمیم بگیرد که فلز روسیه را ممنوع کند. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که چنین ممنوعیتی می‌تواند باعث موجی از جهش قیمت‌ها مانند آنچه در سال 2018 رخ داد، گردد.

منبع: RT

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array