به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سازمان ضدانحصار اتحادیه اروپا به تازگی مشغول بررسی این موضوع شده است که آیا توافق چندین ساله گوگل (GOOGL.O) با سامسونگ برای ساخت مدل‌های هوش مصنوعی مولد، مانع از فعالیت منصفانه چت بات‌های رقیب در گوشی‌های هوشمند سامسونگ می‌شود یا خیر.

کمیسیون اروپا ماه گذشته اعلام کرد برای اینکه اثرات قرارداد همکاری دو شرکت سامسونگ و گوگل برای گنجاندن فناوری Gemini Nano گوگل در گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S24 سامسونگ را بهتر درک کند، برای دریافت اطلاعات تکمیلی درخواست داده است. این اقدام می‌تواند به مجریان قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا کمک کند تا در صورت مشاهده هرگونه فعالیت ضد رقابتی، علیه این شرکت‌ها پرونده حقوقی تشکیل دهد.

گوگل و سامسونگ

در این پرسشنامه پرسیده شده است که آیا پیش‌نصب Gemini Nano از طریق دستگاه یا فضای ابری، تعداد سیستم‌های هوش مصنوعی دیگری که ممکن است روی همان دستگاه نصب شوند را محدود می‌کند یا خیر. یا اینکه، آیا پیش‌نصب Gemini Nano بر قابلیت همکاری بین سایر چت‌بات‌ها و اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در گوشی‌های هوشمند سامسونگ تأثیری می‌گذارد یا خیر.

این نهاد نظارتی از پاسخ‌دهندگان خواسته است درصورتی که برای امضای قرارداد با تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند با هدف ‌پیش‌نصب چت‌بات‌های خود تلاش کرده‌اند، جزئیات مربوط به آن و نتیجه مذاکرات خود را به طور کامل توضیح دهند.

منبع: reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array