به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت فناوری امنیت بلاکچین، بلاکسک (BlockSec)، ابزار جدیدی را راه‌اندازی کرده است که آزمایش مشترک روی زنجیره‌های خصوصی فورک شده از موقعیت‌های دلخواه (تراکنش) و شماره‌های بلوک در شبکه اصلی اتریوم را امکان‌پذیر می‌کند.

این بسته، ابزار متمرکز بر توسعه‌دهنده و محقق امنیتی فالکون فورک (Phalcon Fork) نامیده می‌شود و در 14 آوریل (25 فروردین) راه‌اندازی شد.

ما از معرفی فالکون فورک، یک ابزار پیشرفته برای توسعه دهندگان وب 3 و محققان امنیتی، هیجان زده هستیم! این مورد امکان تست مشترک با ایالت‌های شبکه خصوصی را فراهم کرده و زنجیره‌های خصوصی را از هر موقعیت شبکه اصلی ایجاد می‌کند. 

— بلاکسک (@BlockSecTeam) 14 آوریل 2023

 

فالکون فورک قصد دارد کنترل بیشتری بر روی کارهایی مانند آزمایش تراکنش، تجزیه و تحلیل و اشکال‌زدایی که در شبکه‌های آزمایشی انجام می‌شود، فراهم کند.

در دفترچه راهنمای کاربر، بلاکسک اشاره می‌کند که این کنترل اضافی از آنجا ناشی می‌شود که می‌تواند به راحتی موقعیت‌های دلخواه (تراکنش‌ها) و اعداد را مسدود کند و خدمات و وضعیت‌های خاصی را از شبکه اصلی اتریوم حفظ کند.

در مقایسه با راه‌حل‌های سنتی مانند گورلی (Goerli)، فالکون فورک دارای مزایای زیر است:

– حفظ خدمات و وضعیت‌ها از شبکه اصلی

– تسهیل یکپارچه‌سازی سریع و رفع اشکال با سایر قراردادهای دیفای

– حفظ کنترل کامل بر روی اطلاعات بلوک (به عنوان مثال، تایم‌ استمپ (Timestamp)، بیس‌فی (BaseFee)، میکس‌دایجست (MixDigest))

بلاک

با این جعبه ابزار، کاربران همچنین می‌توانند از ویژگی‌هایی مانند اسنپ شات استفاده کنند که به آنها امکان می‌دهد تا موقعیت‌های بلاکچین خاصی را ذخیره کرده و در طول فرآیندهای آزمایشی به دلخواه خود به آن‌ها برگردند. اسنپ شات‌ها اساساً تراکنش‌هایی که کاربر در یک زمان معین اجرا می‌کند را ثبت می‌کند.

ویژگی اسنپ شات به ویژه در دو حالت زیر مفید است:

وقتی کاربر می‌خواهد چندین بار یک اسکریپت آزمایشی را اجرا کند، فقط باید به اسنپ شات اصلی برگردد و اسکریپت را دوباره اجرا کند.

زمانی که کاربر می‌خواهد برخی از وضعیت‌ها را ذخیره کند و بعداً به آنها بازگردد، می‌تواند یک اسنپ شات ایجاد کند و سپس به این اسنپ شات برگردد.

فالکون فورک همچنین دارای فاست است تا کاربران بتوانند شبکه فورک رایگان اتر را برای انجام تراکنش در زنجیره‌های خصوصی خریداری کنند.

برای تعامل مستقیم با زنجیره‌ها و اجرای تراکنش‌ها، فالکون فورک یک گره یا نود فراخوانی از راه دور به نام Fork RPC ارائه می‌کند که می‌تواند با چارچوب‌های توسعه سازگار با ماشین مجازی اتریوم مانند هاردهت (Hardhat)، ریمیکس (Remix)، فاندری (Foundry)، متامسک (MetaMask) ادغام یا اضافه شود.

همانطور که مطرح می‌شود، کاربران فقط می‌توانند از شبکه اصلی اتریوم فورک شوند. با این حال، پشتیبانی آینده از بلاکچین‌های دیگر، مانند بی‌ان‌بی اسمارت چین (BNB Smart Chain) و آربیتریوم (Arbitrum)، مورد بررسی قرار گرفته است.

آوریل (فروردین) ماه قابل توجهی برای توسعه دهندگان اتریوم بوده است، زیرا هاردفورک (hard fork) مورد انتظار، شیپلا (Shapella)، در تاریخ 12 آوریل (23 فروردین) بدون هیچ مشکلی در شبکه اصلی اتریوم فعال شد. یکی از ویژگی‌های اصلی این ارتقاء، اعتبارسنج‌ها یا ولیدیتورهای اتریوم را قادر می‌سازد تا اتر استیک شده را از زنجیره بیکن خارج کنند.

این حرکت باعث افزایش قیمت اتر شد و این دارایی از 12 آوریل (23 فروردین) تقریباً 12 درصد افزایش یافت و در زمان نوشتن این مقاله به 2092 دلار رسیده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array